PSycHOerlENd Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg lurer på om man kan kontrollere HTML elementers posisjon, størrelse, farge osv via JavaScript? F eks. document.getElementById("my_thing").left = value; Lenke til kommentar
bonedawg Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg lurer på om man kan kontrollere HTML elementers posisjon, størrelse, farge osv via JavaScript?F eks. document.getElementById("my_thing").left = value; w3schools.com er bra greier.... http://www.w3schools.com/jsref/prop_style_left.asp Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg lurer på om man kan kontrollere HTML elementers posisjon, størrelse, farge osv via JavaScript?F eks. document.getElementById("my_thing").left = value; w3schools.com er bra greier.... http://www.w3schools.com/jsref/prop_style_left.asp Aha Takk Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 men... det ser ut til at jeg ikke kan putte verdien i en variabel... fordi koden min virker ikke hvis: var x = document.getElementById("daDiv").style.left; men den virker hvis var x = /*document.getElementById("daDiv").style.left*/0; Hvorfor virker det førstE? Lenke til kommentar
jabbamabba Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Anbefaler på det varmeste jQuery! Har ikke skrevet en linje javascript uten jQuery siden jeg kom over det. Ikke spesifikt relevant til ditt spørsmål, men om du skal skrive litt javascript er det utrolig nyttig! Som de sier selv: "jQuery: The Write Less, Do More, JavaScript Library" Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Vel, jeg er mer opptatt av å lære JavaScript helt. Men jeg fant det ut. Det må være parseInt(value) fordi ting som er tatt fra html er en string, gjetter jeg. REDIGER: Jeg har holdt på en god stund, og kan godt, Actionscript 2. Og både JS og AS er jo laget av det samme kompaniet, ECMA-script. Det er vel nesten samme syntax, bare at i JS er ikke debugging like enkelt, og det er litt ukjente "stier" (altså document.getElementById og window, og masse mer) og metoder der for meg, men jeg klarer meg fint Endret 19. januar 2010 av PSycHOerlENd Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 debugging i Javascript er ein draum med firebug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå