theperfectS Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg spiller Counter strike 1.6, og noen ganger fryser enten skjermen så jeg ikke får gjort noe som helst. Eller så blir skjermen svart i ca 3-4 sekunder, så kommer det opp en liten melding som sier at Skjermdriverne har blitt gjenopprettet. Jeg drev med litt overclocking på både Skjermkort og CPU, men jeg regner med det er CPU'en om det er OC som er problemet. Min Pc: i7 950 @ 3.8 1.3V GTX 285 @ Core clock 730 Mhz Shader Clock 1662 Og memory på 1340 En ganske liten OC Funker på 3D Mark vantage. Funker å kjøre Prime95 (7timer max jeg har sjekka) Eller er det nyere Hardware som ikke liker gamle spill? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Prøv å fjerne klokken på skjermkortet . Husker ikke akkurat hvilken klokk (core/shader/mem) som får driveren til å resette seg selv på nVidia, men burde funke hvis du setter de til stock. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er nok skjermkort Oc'en som er feilen. Bare å resette til stock så forsvinner problemet. Lenke til kommentar
M@rt/n Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja, 1.6 bør nesten funke rimelig fett på den pcen x) Oppdatere GPU driver? Hvis klokken på GPU er for høy, og det utvikles for høy varme, pleier bare skjermen å bli rød, orange, merkelige farger, og låse seg totalt. Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har hatt problemer med at skjermdriveren til nVidia har krasjet i Windows 7, anbefaler å prøve litt forskjellige drivere. Sørg for at du har fjærnet alle rester etter den gamle med driversweeper eller lignende før du installerer en ny en Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt problemer med at skjermdriveren til nVidia har krasjet i Windows 7, anbefaler å prøve litt forskjellige drivere. Sørg for at du har fjærnet alle rester etter den gamle med driversweeper eller lignende før du installerer en ny en Feilen ligger enten på OC din, eller gammel ustabil driver. Så anbefaler deg og laste ned nyeste driver og resette til default settings. Lenke til kommentar
wim Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har ingen OC på skjermkortet og de aller nyeste driverne. Alle settings er default Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har ingen OC på skjermkortet og de aller nyeste driverne. Alle settings er default Da ville jeg gitt en BIOS update et forsøk. Det løste faktisk problemet for meg Kan også være en ustabilitet mellom ditt grafikk kort og operativsystem. Lenke til kommentar
Shelfen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hvorfor i all verden skal man overclocke å gjøre systemet sitt ustabilt når man spiller 1.6?... Grafikken og CPUen burde håndtere det som en fjær, uten om du skal ha show off for LANparty, ingen vits å overclocke når man har et default stabilt system. + spill har en tendens å drive mer ut av alt i maskinvaren i forhåld til Benchmark program. og skjekk om Skjermkortet er løs i både PCI slotten eller løs PSU kontakt. Vist du trasporterer PCen mye så burde man skjekke dette nøye hver gang du setter opp maskinen. Et stort tungt skjermkort som løsner fra PCI slotten menst man spiller p.g.av vibirasjon vil bli ett dødt skjermkort! Driver problemer kan det også være, man kan altids prøve å rulle tilbake driveren, eller skjekke etter eldre versoner av driveren... oppdaterte drivere kan forårsake lavere FPS i somme spill og bedre i noen. Oppdatere er ikke altid den beste løsningen uten om du har SLI, Nvidia driver å oppgraderer supporten til SLI no for tiden. Lenke til kommentar
M@rt/n Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Har du OC Cpu? Maskinen min Primer knall, men krasjer i tynger spill når det egentlig er ustabilt. (Crysis, BF, BC2) Resett BIOSen din. Pleier å bli bra;) Har du sjekka temper? HWMonitor- last ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå