Gå til innhold

Kjøpe utstyr i Kambodsja?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kan garantere deg at fotoutstyr ikke er billig i Kambodsja, jeg har vært der selv forholdsvis nylig og snakker av erfaring.

Det eneste som kan være interessant å handle fra Kambodsja er ting som er håndlaget/produsert av lokalbefolkningen, altså typisk ting som pyntegjenstander, klesplagg og liknende. Selv kjøpte jeg et stort stykke rav med en skorpion innkapslet og betalte nærmest ingen ting for den. Sammenlikn gjerne med Danmark hvor man betaler i dyre dommer for en liten bit rav med en maur innkapslet.

Det er mye håndlagde smykker til salgs og Kambodsja har rike forekomster av smykkestener så dette er noe man kan kjøpe rimelig, om man da ikke blir lurt. Det siste er veldig sannsynlig om man reiser ned som en litt "blåøyd normann". Men lokalbefolkningen er stort sett vennlige og blir man lurt så blir man gjerne lurt av en veldig vennlig fyr med et stort og vennlig smil. :)

Men ta med fotoutstyr, det er nemlig særdeles mye flott å fotografere i Kambodsja. Men vær forberedt på veldig fattigslige forhold - veldig veldig mange er så fattige at det blir litt flaut å gå rundt med et DSLR kamera og man får i grunnen lyst til å gi det bort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...