Gå til innhold

TV-out og Divx

Anbefalte innlegg

S-video utgangen på skjermkortet mitt har vore flittig brukt lenge, og gitt fine filmopplevingar på TV'n min.

Her om dagen installerte eg nye nVidia drivers på maskina. TV-out funka enno, men Divx filmane viste ikkje på TV'n. (berre svart)

Dette skal vere eit kjent problem, og ein må endre på skjermopsettet ved å sette TV'n som primære skjerm(eller noko slikt) for å få vist filmen på TV'n. Dette er tungvint + at dataskjermen får teit oppløysing (hos meg) + at då vert filmen vist på TV'n og ikkje på dataskjermen (hos meg).

Ved ein slump fann eg ut korleis dette kan løysast(vart løyst på mi maskin)

Altså når du vil sjå film på TV'n, må ein "klone" skjermen i instillingane for at S-video utgangen skal funke. Får du svart film på TV'n no, kan du prøve dette.

1.Start eit lite filmklipp, kan gjerne vere lite(1mb+-)

(dette vil vise på PC-skjermen men ikkje på TV'n)

2. Stopp det, eller sett det på pause eller noko slikt. Men IKKJE lukk det.

3. Åpne filmen du vil sjå. Whoala no kjem både filmen opp på TV'n OG på PC-skjermen. Spør meg ikkje korleis men det funka glimrings på PC'n min!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette skal jeg teste når jeg kommer hjem :)

Har det samme problemet. Får bare sort bilde på divx filmer på Tv'en. Selv om allt annet fungerer som det skal.

Er det noen andre som har peil på hvordan dette kan løses? Er jo litt harry måte å løse problemet på da :)

Lenke til kommentar

Jeg har dedisert BSplayer til å se filmer på TV'n, og har satt den til å kjøre automatisk fullskjerm. Synes det er greit å ha den spilleren kùn til det fordi da trenger jeg ikke å endre innstillingene for hver gang jeg skal se film. BSplayer har også "multi monitor support" og det har derfor ingenting å si hvem av skjermene som er satt som primær.

Har mange vonde minner fra før jeg ordnet det slik jeg har det nå... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...