tore16 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, for noen dager siden skrev jeg om pcen min på forumet og fikk beskjed om at skjermkorte mitt var UTROLIG dårlig i forhold til resten av komponentene mine.. Derfor trenger jeg tips om et solid (BRA!!) skjermkort, helst gi litt tips om den og ikke bare skriv f.eks.. Nvidia 52585 (helt random) rask info : 6 gb ram Prosessor : Intel® core™ i7 CPU 920 @ 2,67 Hz 2,67 GHz. skjermen : 1920x1080 Korttype : ATI Radeon HD 4300 series 32bit Windows 7 (hørte 32 var best for spill så nedgraderte den ned fra 64bit w7. Takk Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Noen lurte deg når de sa Windows 7 var best til spill. Du har jo 6GB RAM, men får bare utnyttet under halvparten. Skjermkort kommer an på hvilken PSU (strømforsyning) du har. ATI sin HD 5850 gir mye for pengene og er relativt stillegående når de ikke belastes. Disse kortene har DXD11 støtte. HD 5870 er litt bedre, men koster såpass mye mer at det blir en vurderingssak. HD 5970 er monsterkortet for tiden. Koster mer en det smaker, og du er langt fra garantert at det passer i kabinettet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 ATI HD5870 btw så er det 64bit du må ha mann! du har jo 6GB RAM Lenke til kommentar
tore16 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) ATI HD5870 btw så er det 64bit du må ha mann! du har jo 6GB RAM joa.. men folk sier at 64bit bruker mye "krefter" på å gjøre om spill/Programmer om til 32bit fordi de fleste programmer er 32bit og ikke 64bit. + Sa aldri at W7 var best til spill men 32bit er bedere for spill en 64bit (har jeg hørt da..) Endret 18. januar 2010 av tore16 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Klart. Folk sier mye rart. Maskinen din har nok "krefter" til å dra alle 32bit spill uansett. Problemet nå er at den kanskje ikke synger med dersom du er en ivrig multitasker mens du spiller. Lenke til kommentar
tore16 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Klart. Folk sier mye rart. Maskinen din har nok "krefter" til å dra alle 32bit spill uansett. Problemet nå er at den kanskje ikke synger med dersom du er en ivrig multitasker mens du spiller. Vis du tenker på hvor mange programmer jeg har oppe har jeg vanligvis bare f.eks.. spotify ell energy radio på også WoW ? greier ikke pcen spotify og wow så ja.. ville ikke kalt det en bra pc :o uansett så har jeg en annen pc til modern.. den har skjermkorte GTX 9800 ell noe, den kjører WoW på fult med 0 problemer.. vanlig windows pc med 4 gb ram + at den kjører youtube + spotify? skal jo ikke være store problemet det:o vis jeg ikke misforstod deg nå da Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Poenget er at PCen burde hatt 64bit Windows 7. Du mister ytelse fordi du har valgt 32bit. Du vil sannsynligvis ikke merke det vanligvis, men om du f.eks. pakker opp en fil samtidig som du vil spille Wow kan du risikere at den hakker fordi du har 32bit, mens den ville vært som normalt ved 64bit windows. PCen er god. Med HD 5850/ HD 5870 er den veldig god. Lenke til kommentar
tore16 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Poenget er at PCen burde hatt 64bit Windows 7. Du mister ytelse fordi du har valgt 32bit. Du vil sannsynligvis ikke merke det vanligvis, men om du f.eks. pakker opp en fil samtidig som du vil spille Wow kan du risikere at den hakker fordi du har 32bit, mens den ville vært som normalt ved 64bit windows. PCen er god. Med HD 5850/ HD 5870 er den veldig god. okey takk men lagget faktisk mindere etter at jeg reinstallerte til 32bit.. uansett så kjøper jeg et nytt skjermkort (kanskje det du sa) også får jeg se om jeg installerer 64 bit igjen takk for hjelpen Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Føler han har sagt det flere ganger nå, men når du kun får utnyttet rundt halvparten av RAM'en du har, så sier det seg vel selv at det kan være en idè å bruke 64 bit? Er jo mer fremtidsrettet også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå