Gå til innhold

NVIDIA GF100 (Fermi) Technology preview

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det verste er at Charlie har dessverre fått en god del rett.

Jeg har ikke peiling på fotball, men jeg får også noen rett hvis jeg tipper...

Han spådde Mars release av Fermi, hva får vi? TIDLIGST Mars.

Mai/juni var vel det han sa

Men enkelte saker og ting han har sagt har dog bommet en del på, men han holder fortsatt en høy treff score, en alt for høy treff score til å ignorere.

Med enkel logikk er det ikke vankelig tippe ting.

Den største skivebommen hans med GF100 var det han begynte å påstå før han ble sparket ut av The Inquirer. Da påstod han att GF100 ikke hadde hardware for tesselering. UTover høsten påstod han ved flere anledninger at RV870 kom til å gruse GF100 i tesselering, noe som har vist seg å være fullstendig feil.

Når det gjelder forsinkelser, så er GF100 den største brikken noen gang produsert på 40nm. Du trenger ikke mye i IQ for å kunne tippe deg frem til at den blir litt forsinket. Hadde Nvidia ønsket det så kunne de papirlansert GF100 produkter allerede i slutten av januar. Heldigvis valgte de ikke det.

Lenke til kommentar

Tja om du hadde tippet Raptor, så hadde du vell tippet vilkårlig antar jeg, de som tipper i fotball har en viss peiling og tipper deretter.

Nå har Charlie hatt for mye flaks eller bakgrunnsinfo til å ta feil, og alt han har tippet på har ikke slått ann.

Men når jeg leser innhold fra han så tar jeg ikke alt for god fisk, skal man sniffe på ryktebørsen så burde du også vite at alt du får tak på er ikke god fisk, men alt har ett snev av sannhet i seg og dessverre så ser vi en trend fra Nvidia nå som gjør det lett å spå hvordan det hele henger sammen.

Dessuten så tror jeg selv at vi vil først få skikkelig Fermi tilgang rundt Mai / Juni etter denne store skjermkort tørken.

Selv om TSMC hevder å ha kommet ut av den så sliter vi fortsatt med tilgjengeligheten etter 1 måned med god produksjon og dette vil nok ikke bedre seg før Mars / April.

Og til og med da risikerer vi at Nvidia blir rammet av samme sak, i tilegg er Nvidia også kjent for sin lav rate produksjon av high end kort for entusiastene og spare inn der og heller spille på pressen med reviews.

Dette har de gjort med dual GPU kortene og andre high end modeller, her har vi sett 9800GX2 og GTX 295 hadde samme sak og Fermi blir sannsynligvis ikke noe annerledes, store brikker er dyre saker å leke med når man skal dekke produksjonskostnader og utviklingskostnader pluss det at jo større en brikke er fysisk, jo mer øker sjansen for feil.

Noe Nvidia burde vite etter deres hittil største GPU noensinne, GT200 har begynt å skrante og dør i fleng med PSODer.

Men når man handler på ryktebørsen Raptor, så tror jeg du også vet at man skal ikke ta alt for god fisk, er mye dårlige saker ute og går der.

MEN! Det er ofte ett snev av sannhet i ryktene og deler av de stemmer ofte, så om du filtrerer litt så kan du få veldig nøyaktige treffninger.

Jeg hadde mine mistanker angående disse døde brikkene, og voila, etter 2 år begynte problemene å komme, og allerede nå begynner vi å se eldre GTX 260'er og 280 kort si takk for seg når man nærmer seg den magiske grensa på 2 år.

Lenke til kommentar

Om ikke tidligere så får vi sett Fermi på CeBIT, og da vil den bli gitt ut for salg ganske fort siden det er Nvidias partnere som viser det fram og ikke Nvidia.

Og Nvidias Twitter var gode nyheter selvom den bare innholdt et bilde som sa Are you ready? :)

Diskusjonen om release innen 1 uke går for fullt på NvNews forum.

Lenke til kommentar
Tja om du hadde tippet Raptor, så hadde du vell tippet vilkårlig antar jeg, de som tipper i fotball har en viss peiling og tipper deretter.

Jeg har også litt peiling på fotball.... ;)

Nå har Charlie hatt for mye flaks eller bakgrunnsinfo til å ta feil, og alt han har tippet på har ikke slått ann.

Men når jeg leser innhold fra han så tar jeg ikke alt for god fisk, skal man sniffe på ryktebørsen så burde du også vite at alt du får tak på er ikke god fisk, men alt har ett snev av sannhet i seg og dessverre så ser vi en trend fra Nvidia nå som gjør det lett å spå hvordan det hele henger sammen.

Problemet til Charlie er at han har ett så intenst hat til Nvidia noe som til de grader gjenspeiler seg i det han skriver. Han har gang på gang dømt de nedenom og gjem, og han har gang på gang tatt feil. Ok. Han hadde flaks med den såkalte "bumpgate" saken, men Nvidia hadde allerede innrømt problemene til blandt annet HP og Dell innen Charlie publiserte det,

så han fortjener ikke så mye kudos for det.

Dessuten så tror jeg selv at vi vil først få skikkelig Fermi tilgang rundt Mai / Juni etter denne store skjermkort tørken.

Vi får se.

Selv om TSMC hevder å ha kommet ut av den så sliter vi fortsatt med tilgjengeligheten etter 1 måned med god produksjon og dette vil nok ikke bedre seg før Mars / April.

GF100 ble satt i masseproduksjon rett over nyttår....

Jeg hadde mine mistanker angående disse døde brikkene, og voila, etter 2 år begynte problemene å komme, og allerede nå begynner vi å se eldre GTX 260'er og 280 kort si takk for seg når man nærmer seg den magiske grensa på 2 år.

Bank i bordet, ingen av de 10 GT200 baserte kortene vi bruker til GPGPU-utvikling har hatt problemer... Alle de er GTX 280. Har enda til gode å se skikkelige tall på at det er mer problemer med GT200-baserte kort enn andre high-end kort.

Lenke til kommentar

Som sagt Raptor, om man ikke tåler å lese igjennom hans gjennomsyrete tekster for å finne det som kan være fakta som han har forsøkt å bygge på så er det ingen ide.

Personlig så skipper jeg hat delen i hans tekst, jeg vil ha faktaene eller ryktene hans når jeg leser, om du ser deg blind på hat siden hans så får du ingenting ut av det han skriver.

Men Charlie var den første som hevdet at problemet med bumpgaten gjaldt også desktop GPUene, og dette har vi sett, mange butikker har også rapportert at de har fått inn store andeler av 8800 kort på omtrent samme tidspunkt fra forskjellige hold.

Og ikke for å grave noe videre i denne brikkeskandalen som Nvidia hadde men det var en tysk webshop her for en tid tilbake som hadde gjort en undersøkelse på RMA vs antall solgte kort og alder, her var GT200 eller GTX 280 en storsynder i RMA delen.

Dette har vært publisert her på forumet, men husker ikke i farten om det var 4xxx tråden for ATi eller "Kommende Nvidia lanseringer" den dukket opp i, men det var en av de to trådene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...