Nizzen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) http://www.guru3d.com/article/nvidia-gf100...ology-preview/1 Tror dere det er håp? More to come next month. Endret 18. januar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 vi får se.. er selv Nvidia fan, og kommer LETT til å bytte til Fermi fra mitt 5870 Crossfire oppsett hvis de yter bra Lenke til kommentar
dredg Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Virker ikke som nvidia har spillere som hovedgruppe, det er så mye fordyrene finesser og teknologi som ikke bidrar til bedre spillytelse men som er veldig fordyrende. Lenke til kommentar
Intellio Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har ventet på det nye 2x GPU kortet en stund nå. Er på tide å pensjonere 9800 GX2 kortet mitt. Tror det er håpe ja fullspekket med mye teknologi ser det ut som Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kan ikke si annet enn at dette blir spennende Bestemte meg i siste øyeblikk for å vente med å oppgradere pc´en og valgte e å ikke kjøpe 58xx kort. La oss nå bare håpe at prisen ikke blir så skrekkelig høy Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Virker ikke som nvidia har spillere som hovedgruppe, det er så mye fordyrene finesser og teknologi som ikke bidrar til bedre spillytelse men som er veldig fordyrende. Fullstendig feil. Høres ut som noe AMD kunne ha sagt... Det er faktisk veldig mye tekologi og finesser som faktisk midrar til bedre spillytelse. Den eneste tingen jeg kommer på som ikke bidrar til bedre spillytelse er støtte for ECC minne, og kanskje støtte for dobbel presisjon float. Anbefaler at du leser tech preview som Nizzen linker til... Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Fullstendig feil. Høres ut som noe AMD kunne ha sagt... Det er faktisk veldig mye tekologi og finesser som faktisk midrar til bedre spillytelse. Den eneste tingen jeg kommer på som ikke bidrar til bedre spillytelse er støtte for ECC minne, og kanskje støtte for dobbel presisjon float. Anbefaler at du leser tech preview som Nizzen linker til... Jo takk jeg leste den, og jeg skal ikke påberope meg noen voldsom innsikt i arkitekturen på grafikkort men det står jo også i andre avsnitt av artikkelen; "GPUs .. or should we call them graphics CPUs these days? As we certainly do see a large shift from using graphics cards as devices for gaming to a lot of other things as well. It does make one wonder, how long will it be before a GPU is to be considered the same as a CPU?" For en person som meg som er interessert i å spille spillene mine i best mulig grafikk/oppløsning til lavest mulig pris så er jeg ikke jeg så veldig interessert alt det andre som nvidia legger inn i kortene. Selvsagt er det bra at man får masse muligheter og ekstra funksjonalitet men for meg blir det overkill og jeg vil ikke betale mer, eller få et mye varmere og energikrevende kort for noe jeg ikke vil bruke. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 For en person som meg som er interessert i å spille spillene mine i best mulig grafikk/oppløsning til lavest mulig pris så er jeg ikke jeg så veldig interessert alt det andre som nvidia legger inn i kortene. Selvsagt er det bra at man får masse muligheter og ekstra funksjonalitet men for meg blir det overkill og jeg vil ikke betale mer, eller få et mye varmere og energikrevende kort for noe jeg ikke vil bruke. Nå er strengt talt både AMD og nVIDIA sine grafikkort en "CPU" med mange veldig enkle prosessorer. At produsentene gjør de enda mer programmerbare å fleksible vil bare bidra til at spillene dine kjøres enda bedre. som jeg sa i forrige post så er den eneste nyvinningen på GF100 som ikke på en eller annen måte vil gi bedre ytelse i spill støtten for ECC minne. Det kommer heller ikke til å bli noe problem, da GeForce-kortene ikke kommer til å støtte ECC minne, det kommer kun på Tesla-kortene. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Bare skummet kjapt igjennom, en liten nedtur er at 3d vision og spilling med 3 skjermer i vanlig 2d må man ha SLI for og få til, og ikke bare 1 slikt ATI har med Eyefinity. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Men ATI krever jo at du må ha en skjerm med Displayport og det er det jo ikke så mange som har. Og når man har 3 skjermer blir det jo såpass heftig oppløsning at hvis man skal få noe særlig framerate skader det ikke med SLI/Crossfire. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Du må ikke ha en skjerm med DP, bare en adapter. Et 5870 drar de fleste spill greit på 3 skjermer. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Joa, men du må vel ha en aktiv adapter? Og de koster ca 1000kr. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 More to come next month. Da er det neste måned, så får komme med litt mer... De to første kortene som lanseres i mars er GeForce GTX 470 og GeForce GTX 480. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 More to come next month. Da er det neste måned, så får komme med litt mer... De to første kortene som lanseres i mars er GeForce GTX 470 og GeForce GTX 480. Så det på twitter i går NVIDIAGeForce Håper dette blir kraftige saker Hvis de ikkje duger, så kan jeg jo bruke et som physX kort til 5870 korta :!: Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 CeBIT 2010 will be held during March 02 2010 - March 06 2010 at the Hannover Exhibition Center, Hannover, Germany. Nvidia partners should be able to showcase the upcoming Fermi-based Geforce GTX 480 graphics card at Cebit, but we doubt that this will be the time for the official card launch. Nvidia's DirectX 11 architecture, codenamed Fermi, comes some six months after the first Radeon HD 5000-series card hit the market and in the past six months, ATI has managed to launch an entire DirectX 11 generation including the HD 57x0 series, the HD 56x0 series and most recently the HD 54x0 series. Nvidia has delayed its Fermi generation for unknown reasons, and the company does not want to discuss it at this time. However, the company does plan to finally launch its long-anticipated, single-GPU, next-generation cards in March. Despite Nvidia’s promise to have healthy availability at launch, we are quite sure that the products will be in short supply from its launch. http://www.fudzilla.com/content/view/17586/34/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Er jo ikke så rart, 400 serien får jo dobbelt så mange FPS i spill enn 200 serien. 300 serien er serien som aldri så lyset med andre ord. Hvorfor ta 50% forbedrelse når man kan få nesten 100%? Forsinkelsen kommer vel av at de vil teste det ut skikkelig først for bugs og varmeproblemer. Det er jo helt ny teknologi de bruker. Endret 17. februar 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 NVIDIAs Rocket Sled Demo: DirectX 11, CUDA, Physics, Fluids and More Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Litt rant om produksjonen av disse kortene, så får en se hvorvidt de er sanne eller ei. http://www.semiaccurate.com/2010/02/17/nvi...-and-unfixable/ Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har sluttet å lese artikler om Nvidia av Charlie jeg.. Han er super anti-nvidia http://twitter.com/Nvidiageforce Are you ready? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det verste er at Charlie har dessverre fått en god del rett. Han spådde Mars release av Fermi, hva får vi? TIDLIGST Mars. Han nevnte også at det ikke var bare mobile brikker som var påvirket av problemene, og hva skjer? Jo vi ser desktop 8800 serien dø som fluer etter 2 år, og GT200 serien følger etter med sin PSOD (Pink Screen Of Death) Så langt har en god del av det han har rennt av seg vært skremmende dead on! Men enkelte saker og ting han har sagt har dog bommet en del på, men han holder fortsatt en høy treff score, en alt for høy treff score til å ignorere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå