Gå til innhold

Norges fineste roser


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her, og hadde satt pris på litt hjelp. Jeg er på utkikk etter de fineste rosene jeg kan få tak i, pris spiller liten rolle, 1000kr pr rose er jeg med på om de er fine nokk (selv om jeg håper det slipper å bli til det).

 

Jeg har prøvd å se litt i vanelige blomsterbutikker rundt og i Oslo området, men har ikke sett noe flott nokk jeg liker god nok. Har også søkt litt på nettet, men det eneste jeg har funnet som har fanget oppmerksomheten min er en butikk/ firma i Australia:

http://www.invaroses.com.au/pages/premium_...ppersecret.html

Har tenkt til å ringe ned og høre om mulighetene for å få dem sendt til Norge, men tenker meg att dette kan bli problematisk eller umulig.

 

Jeg holder fotsatt på å lete og ville satt stor pris på deres tips om hvor jeg kunne fått tak i ekseptionelle fine roser, på nettet eller på annet vis. Jeg har ikke noe problem med å reise en times tid utenfor sentrum heller, om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville heller gitt bort en sekk med dyre poteter enn en bukett med svindyre roser.

 

Hvorfor?

 

Roser varer i et par uker, maks. Og da må man bruke tid på de. Samtidig eksisterer de kun for å være vakre. Det er som å si "kjærligheten min til deg er flyktig og kun basert på ditt utseende". Ei potet derimot varer for evig. De trenger ikke omsorg, tid eller kjærlighet og råtner sjeldent. Faktisk, lar du de ligge lenge nok så vokser det røtter ut av de og da kan du så de på nytt for å lage nye poteter. I tillegg kan poteten brukes til "nesten" alt, til og med som strømkilde. Det er mer som å si "eg kan vise kjærligheten min til deg på uendelig mange måter, og uavhengig av mitt utseende så vil kjærligheten fortsette å vokse!".

 

Alternativ 1: En pen bukett med roser

Alternativ 2: Poteter fra Meny

Lenke til kommentar

Hvor plukker man liksom roser da?

Neh, jeg vil ha det beste. Jeg vet bare ikke om noen steder her i Norge som tilbyr ekstra fine blomster. jeg skal nokk finne ut av det uansett, men hadde vært bedre om noen som vet om noe kunne hendvise med, så slipper jeg å styre rundt på bommturer og sånt. :p

Endret av KakeSpyd
Lenke til kommentar

nomore

 

Visst det var et forsøk på å være morsom så klarte du det fint må jeg si. Var så teit at det ble morsomt, keep it up! :thumbup:

 

Men vil du ha min mening er det like greit å kjøpe et fint smykke til 1000 kroner isteden for roser.

 

www.bjorklund.no

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

hvis jeg var på utkikk etter en gullsmed eller en grønnsakshandler, så ville jeg nokk spurt om det. Det er roser jeg er på utkikk etter, ikke poteter eller smykker

Men, errr, takk for forslagene :)

Og prisen er ikke nøkkelordet her, fine roser er

Endret av KakeSpyd
Lenke til kommentar

Vel, problemet er at det nok er et veldig lite marked for "ekstra dyre" eller "ekstra eksklusive" roser her i Norge. Samtidig så vil nok ikke prisen nødvendigvis gjenspeile hverken utseende eller kvalitet(holdbarhet).

 

Om du virkelig vil gjøre en innsats så ville eg sjekke ut hageblader/roseblader, sett etter artikler/konkurranser for rosedyrking og så tatt kontakt med gartneren det er snakk om. Da helst i nærheten. Om mulig ville eg ta avtalt å komme ut for å kjøpe en del roser som du plukker ut selv.

 

Da vil du ende opp med en selvplukket bukett av de fineste rosene du kunne få tak i samtidig som du virkelig har lagt hjertet ditt i det.

 

edit: For øvrig gjør eg det samme med potetene mine noe som garanterer suksess hver gang :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Hvis alt annet feiler, så skal jeg vurdere en 15 timers kjøretur.

OK, nå har jeg vært innom

 

Shishi Blomster‎, Stortingsgata

Akersgata Blomster‎, Grensen

Mayblomsten, Valkyriegaten

Rosita blomster‎, Odins gate

Kreativ Flora, Nedre slottsgate

+ noen til

 

Mange av disse hadde faktisk noen utrolige fine blomster inni seg! ^^ Noen av butikkene tilbød seg, etter samtale å bestille inn det jeg var ute etter, så sant jeg hadde navnet på blomsten og den var tilgjengelig for bestilling. :!:

 

Etter å ha søkt litt rundt fant jeg også roser med gullbelegg på, delvis eller heldekkende. :new_woot:

Endret av KakeSpyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...