ole1990 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg og en kompis driver et selskap som driver med musikkvideo, og vi har et dilemma. Vi har ansvaret for at alle persjonene på settet til en hver tid har noe næringsrikt å putte i magen for å være skjerpa hele opptakshelga. Det er fort snakk om krevende tolvtimersdager, og det er som regel hverken budsjett eller tid til mat. Så, hva er det som er enkelt både å lage, lagre og spise samtidig som det er billig? Kreative løsninger mottas med stor takk Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sette frem frukt og noe å drikke er jo veldig bra for sansene. Drikke er viktig! Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Jeg foreslår havregrøt, ekstremt mettende. Endret 18. januar 2010 av Crash Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg foreslår havregrøt, ekstremt mettende. ...og veldig billig! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Slenger meg på denne Lenke til kommentar
ole1990 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Havregrøt var neimen ikke et dumt forslag! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gryterett med ris er også enkelt og forholdsvis billig. Klarer nok ikke konkurere med havregrøten på pris, men på smaken derimot Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Bør vel ikke bare ha havregrøt. Kan jo ta en mix mellom gryterett og havregrøt hver femte time eller noe? Lenke til kommentar
ole1990 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ser lett for meg at havregrøt kan bli litt ensformig i lengden ja Godt innspill Spis opp havregrøten din før du får gryterett! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kontakt noen catering firmaer og hør om de kan gi et godt tilbud. Kanskje mot å få deres navn nevnt i rulletekst eller annen form for reklame. Hør med mødre om de kan sette sammen noe, til ikke så dyr penge. Pytt i panne feks: Poteter, pølser og ketchup Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Husk kanel og sukker til grauten. Og for all del, ha nok vann tilgjengelig. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Baguetter med ost, skinke, paprika, smør og sennep (ca 12 kroner per person) Kjøttgryte med ris som tidligere nevnt. Bruk billig, "seigt" storfekjøtt (dette kjøttet er best for langtidskoking), lag i forveien og varm opp ved middagstider (ca 15 kroner per person, en del arbeid med å lage gryteretten, men dette kan gjøres opptil flere dager i forveien) Vafler (krever en assistent som kan steke dem, et par kroner per vaffel) Salat med egg og reker/kylling, servert på papptallerker med minibaguett og smør (krever en assistent som kan lage maten, burde gå på ca 1 arbeidstime/8-15 personer pluss ca 20 kroner per person i råvarer) Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Kjøp noen runde frosne ørreter på butikken, tin dem opp, krydre dem litt og pakk dem inn i folie, stek dem i ovn i en times tid. Koster ikke mange kronene pr kilo, og smaker kjempegodt. Server med noe billig potet-rask. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Lapskaus f.eks. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Støtter lapskaus. Billig, mettende og smaker fortreffelig. Poteter, gulerøtter,noe buljong, kjøtt er vell viktigst, men sleng oppi noe grønt. Kan bruke pølse istedenfor oksekjøtt eller koteletter. Kan lages noen dager før dere trenger den, kjøle den ned og varme den opp igjen. masse oppskrifter på nett, og denne retten er billig og effektiv og mettende. Som dere sikkert ser, jeg liker ihvertfall lapskaus. xD Lenke til kommentar
.V. Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Brød og litt forskjellig pålegg, så kan folk selv velge hva de vil spise. Enten ferdig påsmurte smørbrød pakket i plast eller bare sett fram alt slik at folk kan forsyne seg selv. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Brød og sirkus til folket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå