Gå til innhold

Spillertråd: 4. Owen Hargreaves

Latias

Anbefalte innlegg

hargreaves.jpg

4. Owen Hargreaves

Fullt navn: Owen Lee Hargreaves

Kallenavn: Hazza

Nasjonalitet: Engelsk

Født: 20. januar 1981

Fødested: Calgary, Canada

Posisjon: Defensiv midtbane/høyrekant/høyreback

Høyde: 180 cm

Vekt: 73 kg

Overgang: 1. juli 2007 fra Bayern München (£17,000,000)

Kontrakt: 30. juni 2011

United-debut: Premier League, 19. august 2007, mot Manchester City (B) 0-1

Klubber:

2000-2007: Bayern München

2007-: Manchester United

Ungdomsklubber:

1994–1997: Calgary Foothills

1997–2000: Bayern München

Informasjon om spilleren:

Etter mange måneder med rykter, ble Owen Hargreaves omsider klar for United i mai 2007. Han kom fra Bayern München for £17m, og han mente selv at det var "possibly the longest-running transfer saga". Da var han en av de beste defensive midtbanespillerne i Europa, og hadde vunnet hele fire Bundesliga-titler med Bayern.

Etter å ha blitt preget av skader, viste Hargreaves hva han var god for i andre del av den legendariske 07/08-sesongen. Flere fantastiske prestasjoner både på midtbanen og på høyrebeck gjorde han ganske varm i United-trøya allerede etter første sesong. I sesongen 08/09 fikk Owen kun tre kamper, på grunn av kneskaden han slet med. Etter det har han enda ikke kommet helt tilbake, men nå er han tilbake i full trening. Hargreaves vil være klar for førstelagsspill ganske snart, noe som vil være veldig viktig for en United-klubb på jakt etter sin fjerde strake ligatittel.

Med Hargreaves på banen får man rutine, energi, entusiasme og engasjement. Uansett om han spiller med Scholes, Carrick eller Anderson, vil midtbanen som regel fungere fantastisk. Dette er en mann Manchester United virkelig har savnet de siste to årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har virkelig savnet Hazza, den gutten er fantastisk på sitt beste. Jeg er ikke helt oppdatert på skadesituasjonenen hans, når kan vi forvente å se han i aksjon for førstelaget igjen?

Vært i full trening med førstelaget i noen uker nå. Muligens i februar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hørt at det kan være at han er kampklar så "nærme" som litt over halvveis i april, men ikke noe er sikkert enda. Jeg er mest redd for at han ikke blir å se før pre-season, men tror nok at jeg bekymrer meg for mye.

Eller så er det noe rart med denne klubben vår. Det er en del spillere som har vist seg å være dritgode i andre klubber, men hos oss, så kan det virke som at de konstant går skadet. Med en gang det skjer en transfer derimot, så er de nesten aldri skada og presterer ypperlig. Det virker ihvertfall sånn, selv om tallene ikke alltid sier det samme.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Han har delvis levd opp til den prisen. I sin første sesong var han fantastisk, ikke hans feil at beina er laget av kjeks. Hva har Aquaman gjort, utenom å ha slått nedrykksklare og hardt rammede Pompey? Og sendt laget til en kvartfinale i selveste Europa League. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...