Cyberia Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Har nå hatt min nye pc i snart 4 uker, og i dag tidlig skjedde det noe uventet. I det jeg trykker på "På" knappen på pcn, kommer det et lite poff, og sikringen i kjelleren går. Jeg blir selvfølgelig litt engstelig, og går opp og ordner sikringen, og prøver igjen. Fortsatt går sikringen, men denne gangen uten noen lyd. Prøvde forskjellige kontakter, og også i andre rom, men intet hell. Det neste jeg gjorde var å ringe Netshop, de jeg kjøpte pcn hos, og forklarte dem om problemet. De spurte med en gang om jeg hadde en MIST 800W, og sa det var mange som hadde hatt samme problem. Fikk med en gang beskjed om at jeg skulle komme med pcn, så ville de bytte psu gratis. Fikk også bytte til en Corsair 850W for 80kr mellomlegg. Synes dette var meget greit gjort av netshop, ettersom det bare var mine ord over telefonen de hadde å gå etter. Nå til saken, har noen en anelse om hva som kan ha forårsaket dette? Har hatt 3 maskiner gående i kjelleren samtidig, i samme rom, 6-7 eksterne disker, varmekabler i gulvet etc, så tror ikke det er for lite strøm som er problemet. På forhånd takk for innspill, og beklager for alle de skrivefeil som garantert er i teksten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det må du heller spørre fabrikanten (Mist) om. Problemet ligger jo helt klart ikke hos deg, men i produksjon av PSU. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sikker på at det ikke er sikringen som ikke tåler kondensatorladningen? Hvor mye belastes den på og hvilken klasse er sikringen? Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Aner ikke, x2. Men ville da vært merkelig hvis det plutselig ikke skulle fungere lenger, da det har funket helt fint i 3 uker. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ingen nye ovner eller lignende på kursen? Jeg hadde et LAN her om dagen, hvis vi slo på alle PSUene på likt så gikk sikringen, derimot hvis vi tok en og en gikk det. Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Nei, tvert i mot For første gang på lenge var det bare pcn som skulle slås på. (Pleier å la den stå på og laste ned når jeg sover) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Er det jordfeilbryteren eller sikringen som går? Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg er ikke sikker, vi har sånn grå boks med en gul knapp på, og to mørk-grå brytere på. Må trykke på knappen og ta bryteren opp igjen så den lyser rødt etter hver gang. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det er jordfeilbryteren, da er det jordingsfeil. Med andre ord så må du skifte PSU. Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Takk for respons Var og leverte pcn i dag, får tilbake enten fredag eller mandag. ^^ Btw, er det en big deal? Å bytte strømforsyning altså? Vil alt fungere som det skal, eller må alt reinstalleres? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Å bytte PSU er enkelt og kjapt. Det påvirker naturligvis ikke det som er installert. Og det er lite trolig at en slik feil har påvirket noe annen hardware. Lenke til kommentar
Cyberia Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Phew, tusen takk for svar Første par ukene har gått med på å installere i underkant av 100 spill på pcn, så hadde vært evig irriterende å måtte gjøre alt på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå