Solsviken Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har en nyinnkjøpt NAS jeg skulle gjerne koblet meg til utenfor hjemmet i forbindelse med en backup rutine. Nå har det seg slik at jeg har åpnet en rekke andre porter, uten problemer, men port nummer 21 vil av en eller annen grunn ikke la seg åpne. Har som nevnt i emnetittelen en Dlink DIR-655. Og en NAS som fungerer FTP internt. Er det noe spesielt med port 21 som krever at jeg må foreta noe øvrige innstillinger i DLINK DIR-655en ? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, Leste på nettet at det er problemer med denne og enkelte FW versjoner, hvilken FW kjører du? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har du routermodem eller annet som kan sperre? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Har et routermodem ja, men dette er satt i bridge, så da er vel ikke det her problemet ligger. Firmware versjon er 1.21EU Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Dette omhandler vel samme problem du har: http://forums.dlink.com/index.php?action=p...ge;topic=7101.0 Det ligger også en beta firmware datert i dag på Dlink sine sider. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Blir bare litt mistenksom når port 21 ikke går NGT bl.a. har en tjeneste som bruker port 21 og 80 i routermodem. Har du routermodem i full bridge, så skal ikke dette være et problem. Logger du på med PPPoE i DIR-655? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Ja logger på med PPPoE. Nå har jeg til og med oppgradert til nyeste firmware, foruten om beta versjonen. Det skal jo heller ikke ha noe å si om man internt på nettverket har flere maskiner med FTP port 21 på ? Så lenge jeg portforwarder til akkurat den maskinenen sin interne ip. EDIT: .31EUb02 This Firmware should be treated as a BETA Version DIR-655 Firmware 1.31EUb02 for Hardware Version Ax only Jeg valgte ikke den, siden det står noe om hardware versjon Ax only, vet ikke helt om jeg oppfyller kravet til akkurat denne EDIT2: Altså, når jeg satt DMZ til NASen, så virket det. Mystisk. Hva kan forklaringen på dette være ? Det vil jo nesten forklare at det må være noe merklig som skjer med routeren. Men dette er jo egentlig ikke noe jeg ønsker, så skulle gjerne kommet problemet til bunns Endret 18. januar 2010 av Solsviken Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Jeg hadde problemer med DIR-635 og aktiv FTP en gang. Dette var på utgående kobling for å sende filer til en webserver. Kunne ikke bruke active_FTP uten å endre innstillinger av SPI og NAT i brannmuren. EDIT: Kan det ikke være at du må åpne flere porter for din FTP-server? 20-21 og en høyere portrange er vanlig i aktiv modus. DMZ indikerer kanskje at det er fler porter som må åpnes? Endret 18. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Skulle ikke tro det i følge manualen til NAS serveren, tenkte på det samme som deg, men der snakkes det kun om port 21. Nå brukte jeg canyouseeme.org til å sjekke akkurat port 21, fikk error når jeg ikke brukte DMZ, og success når jeg bruker DMZ. Det er vel bare en port som sjekkes fra den siden ? Dette er rart, tipper det er noe galt med firmwaren til routeren. Kan det være routeren gjør noe ekstra beskyttelser for porter under 1000 eller noe ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det høres veldig merkelig ut. Kan det være noe som ligger igjen i routerens NV-RAM? Kan være en ide å prøve en reset av routeren hvertfall. Finner egentlig ikke noen tilsvarende tilfeller på nett i farten heller, så høres ut som det er noe unikt for deg Mere om fullstendig sletting av NV-RAM her: http://www.dslreports.com/forum/r22315498-...ur-Router-Updat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå