Gå til innhold

hva synes dere om denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du klarer nok å spille de nyeste spillene på den, men den er ikke veldig fremtidsrettet, verken med tanke på sokkel eller ytelse.

[/quot

ok:P men den klarer vel og spille nyeste cod bra?:p har jo planer om og bygge den ut etterhvert:P

er ingen pro gamer så trenger ikke akkurat det beste av det beste heller

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg snakker om. Kjøper du denne, og har planer om å bytte ut CPU og/eller RAM senere, må du mest sannsynlig også bytte hovedkort og dermed RAM+CPU i tillegg. Socket 775 er gammelt, Intel har tom. kommet med 2 nye sockets så det spørs hvor lenge 775 kommer til å leve videre.

Med en nyere socket kan du være heldig nok til å kunne beholde hovedkortet ved en evt. senere oppgradering, og dermed spare masse penger.

edit: for å putte det i litt mer klartekst:

Maskinen du linker til har et socket 775 hovedkort, som følgelig støtter socket 775 CPU og DDR2 RAM. De nyere socketene støtter sine egne CPUer og DDR3 RAM. Hvis du vil bytte ut f.eks. CPU om si 1 1/2 år og finner ut at 775 er faset ut, vil du trenge et nytt hovedkort for å kunne få ny CPU. Og kjøper du først nytt hovedkort, som nesten garantert kun støtter DDR3 RAM, vil du også trenge ny RAM.

Kjøper du en nyere socket først som sist, vil du trolig kunne klare deg med å bytte ut f.eks. CPU når den tid kommer.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Det er nettopp det jeg snakker om. Kjøper du denne, og har planer om å bytte ut CPU og/eller RAM senere, må du mest sannsynlig også bytte hovedkort og dermed RAM+CPU i tillegg. Socket 775 er gammelt, Intel har tom. kommet med 2 nye sockets så det spørs hvor lenge 775 kommer til å leve videre.

Med en nyere socket kan du være heldig nok til å kunne beholde hovedkortet ved en evt. senere oppgradering, og dermed spare masse penger.

edit: for å putte det i litt mer klartekst:

Maskinen du linker til har et socket 775 hovedkort, som følgelig støtter socket 775 CPU og DDR2 RAM. De nyere socketene støtter sine egne CPUer og DDR3 RAM. Hvis du vil bytte ut f.eks. CPU om si 1 1/2 år og finner ut at 775 er faset ut, vil du trenge et nytt hovedkort for å kunne få ny CPU. Og kjøper du først nytt hovedkort, som nesten garantert kun støtter DDR3 RAM, vil du også trenge ny RAM.

Kjøper du en nyere socket først som sist, vil du trolig kunne klare deg med å bytte ut f.eks. CPU når den tid kommer.

javel:P nå har jeg bestilt den for en ca uke sia og får den i morra: P så da får jeg heller om ett halvannet år bruke noen tusen på og oppgradere den som du sier, takk for svar.

Lenke til kommentar

Selv om alt det srbz sier er riktig, så vil du få mye ut av en oppgradering av skjermkortet alene om en stund. Det er tross alt der mesteparten av gaming-ytelsen bestemmes :) Du kunne nok fått mer for pengene, men det er et helt fint kjøp som du vil få mye glede av - det er jeg sikker på.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Selv om alt det srbz sier er riktig, så vil du få mye ut av en oppgradering av skjermkortet alene om en stund. Det er tross alt der mesteparten av gaming-ytelsen bestemmes :) Du kunne nok fått mer for pengene, men det er et helt fint kjøp som du vil få mye glede av - det er jeg sikker på.

Lykke til :)

takk for svar: ) har fått den nå og er ganske fornøyd, har ikke fått spilt noe annet en far cry 2 men klarte og spille det på høyeste ytelse ihvertfall: ) men blir nok ikke så lenge til jeg får lyst til og bygge den litt ut:P

men hva anbefaler dere og oppgradere først? link ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...