Gå til innhold

Mulig å lage portable applikasjoner selv?

brusher11

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lett rundt på nett om hvorvidt det er mulig å lage sine egne portable applikasjoner (programmer som kan installeres og kjøres fra en minnepinne). Har funnet mange oppskrifter, men ingen som ikke krever doktorgrad i IKT.

Er det i det hele tatt mulig å lage disse selv og hvordan går jeg i så fall fram?

Noen erfaringer?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det ikke er snakk om å programmere selv, men å få programmer f.eks lagrer ting som går i %appdata% til å kunne kjøre fra en minnepenn. Then again, vil tro dette ofte krever litt programmering. Ikke uten grunn at de fleste programmer som er modifisert til å kunne kjøre fra en minnepenn er åpen kildekode :)

Lenke til kommentar

Jepp. Men jeg skjønner ikke at folk bruker registernøkler til slikt lenger. Det eneste registernøkler fører til, er at programmet ikke lenger kan flyttes fritt. Det finnes programmer som til og med bruker registernøkler for å finne ut hvor det er blitt installert, som er helt sinnsykt etter min mening.

Lenke til kommentar
Jepp. Men jeg skjønner ikke at folk bruker registernøkler til slikt lenger. Det eneste registernøkler fører til, er at programmet ikke lenger kan flyttes fritt. Det finnes programmer som til og med bruker registernøkler for å finne ut hvor det er blitt installert, som er helt sinnsykt etter min mening.

Er sikkert masse jeg ikke tenker på, men syns generelt registeret er litt overflødig. Hva lagres der som ikke kan lagres i konfigurasjonsfiler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...