Gå til innhold

Hvordan trene abs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du trener en muskel så "skader" du muskelen slik at den bygger seg sterkere opp enn tidligere. Ideelt sett skal man hvile muskelen i 48 timer før man trener på nytt.

Så med trening hver dag klarer ikke kroppen å bygge muskler :thumbup:

Feil... 24 timer holder ;)

Jeg tenkte ikke på det, men mer på om det skader ryggen med så mange repitisjoner..

Lenke til kommentar

Ronaldo tar 3000 sit-ups hver dag. Der har du noe og strekke deg etter;)

Btw: han har ikke så syke abs, han er bare tynn. Du finner sikkert en tråd om magetrening her et sted. Mener jeg har sett en.

Men 200 sit-ups er hvertfall ikke veien å gå ;)

Edit, btw 48 timer restitusjon!

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Du kommer ikke og spør og sier feil når du får svar.

Uansett, om du tar 100, 200 eller 1000 situps om dagen blir du ikke sterkere i magen, får bare bedre utholdenhet i magemusklene.

Dessuten, pass på ryggen.

Ja, hvordan får du sterkere magemuskler da? Ingen som svarte på det.

Og jeg sier at det er feil, fordi det er feil. Kroppen TRENGER ikke 48 timer. Den BØR ha 48 timer for restitusjon, men 24 timer holder, for det er i løpet av de første 24 timene du restituerer mest, jeg sier ikke at du er ferdig, men at du har restituert nok til at du kan trene igjen. For to personer som følger akkurat det samme programmet, bare den ene trener HVER dag i menst den andre trener ANNENVER dag, hvem tror du blir sterkest?

Jeg er ganske sikker på at det er han som trener hver dag.

Lenke til kommentar

Uansett, om du tar 100, 200 eller 1000 situps om dagen blir du ikke sterkere i magen, får bare bedre utholdenhet i magemusklene.

Og jeg sier at det er feil, fordi det er feil. Kroppen TRENGER ikke 48 timer. Den BØR ha 48 timer for restitusjon, men 24 timer holder, for det er i løpet av de første 24 timene du restituerer mest, jeg sier ikke at du er ferdig, men at du har restituert nok til at du kan trene igjen. For to personer som følger akkurat det samme programmet, bare den ene trener HVER dag i menst den andre trener ANNENVER dag, hvem tror du blir sterkest?

Du vet at du blir sterkere etter treningen?

Musklene trenger generelt 48 timers restitusjon.

For å øke styrken i magemusklene må du øke motstanden.

En som trener annenhver dag med tyngre vekter, kontra hver dag med litt lettere, vil få større utbytte av treningen.

Lenke til kommentar

Du vet at du blir sterkere etter treningen?

Musklene trenger generelt 48 timers restitusjon.

For å øke styrken i magemusklene må du øke motstanden.

En som trener annenhver dag med tyngre vekter, kontra hver dag med litt lettere, vil få større utbytte av treningen.

Jeg sa ikke at han som trente hver dag skulle trene med lettere, men med akkurat samme. Du vil få omtrent like mye hvile, bare at du fyller opp med en trening ekstra hvert døgn, som mange mener er det beste ;)

Lenke til kommentar

Forklar meg hvorfor alle profesjonelle treningsprogram har minst 48 timer mellom hver treningsøkt/treninger annenhver dag på samme muskelgruppe? Og hvorfor trener folk split, når de kunne trent alt samtidig hver dag?

Og sist men ikke minst: HAR DU NOEN KILDER PÅ PÅSTANDEN DIN?

Og som Pijus sa, så trenger du belastning for å øke muskelmassen, akkuratt som du trener eks. benk. Du blir ikke noe sterkere av å bare trene med stanga hele tiden. Du må øke belastningen.

Lenke til kommentar

Jeg har selv ett treningsopplegg der jeg trener visse kroppsdeler annenhver dag. Mest triceps-økt på mandag, bryst og biceps på onsdag og føttene på fredag.

I tillegg til dette trener jeg ryggen annenhver dag. Siden magen kan belastes en del tar også jeg 200 situps hver dag, men jeg varierer, skrå situps og vanlige situps. Jeg vet at musklene trenger hvile for at muskelvevet skal komme seg igjen, men har dere noen flere tips til mage?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...