Niinja47 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei Jeg lurer på hvilket linje og eventuelt fag jeg må ta på videregående skole for læring av C++. Elektrofag har jeg hørt av noen, men jeg er ikke så sikker på det.. Kan dere hjelpe meg? Jeg vil vite i hvilke linjer man lærer data programmering.. Trenger ikke nødvendigvis å være kun C++, men C++ MÅ være med. 1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Usikker på om det er noe C++ på VGS, men dersom du går studiespes med IT, så har du gode sjanser for å komme inn på den IT-relaterte utdanningen du vil. Dessuten kan du jo lære deg C++ selv om du har skikkelig lyst. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) C++ er vel mere på høyskole/universitetsnivå? Har ikke vært borti noen linjer som lærer det bort på VGS..men nå er det en stund siden jeg gikk VGS, da. Det vi lærte på data/elektronikk da var Pascal og basic og litt assembly. Men sett at C++ ble laget i 1983 burde jo linjene ha lært det bort på slutten av 90-tallet også. Endret 18. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Usikker på om det er noe C++ på VGS, men dersom du går studiespes med IT, så har du gode sjanser for å komme inn på den IT-relaterte utdanningen du vil. Dessuten kan du jo lære deg C++ selv om du har skikkelig lyst. Synes det er bedre med bevis fra videregående ettersom at jeg kan få jobb i USA i et fabrikk som heter B & C Electronic Engineering. En jeg kjenner jobber der og lederen skal pensjonere seg og personen jeg kjenner har lovet meg jobb hvis jeg lærer meg C++ og har videregåendebevis. C++ er vel mere på høyskole/universitetsnivå? Har ikke vært borti noen linjer som lærer det bort på VGS..men nå er det en stund siden jeg gikk VGS, da. Det vi lærte på data/elektronikk da var Pascal og basic og litt assembly. Men sett at C++ ble laget i 1983 burde jo linjene ha lært det bort på slutten av 90-tallet også. Hvilket linje & fag lærte dere Pascal og Basic? 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hovedsaklig var det Elektronikk VK2 og Teknisk Fagskole el/data. Altså svakstrømsdelen av elektrolinja. Tror det var bare en time i uka ellernoe slik, og vi lærte egentlig akkurat det vi måtte for å gjøre oppgaver i boka. Ikke sånn at jeg kunne sette meg ned og programmere virus som hacket seg inn på Pentagon etterpå. Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Haha! Trenger ikke noe sånt heller ^^ Du vet sånn billett automater NSB har? Der man kan kjøpe billett og skrive inn kode fra forhåndsbestilt billett og få billetten? De lager sånne bare for bilvask fabrikker. Trenger man virkelig avansert nivå for C++ da? Endret 18. januar 2010 av Fight-Styl3r 1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvis det er viktig for deg å lære deg C++, kjøp en bok, og lek deg med det. Noe spesielt bevis for C++ får du ikke på VGS. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 eneste programmeringen jeg har vært borti på elektrofag er PBASIC, som vi holder på med nå på VG2 Data- og elektronikk... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 IT på studiespes. har vel mest programmering. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Du må nok gå høyskole/universitet for å kunne lære deg noe fornuftig C++, eller være fordømt god til å lære ting på egenhånd. Det er mye som skal læres for at du skal kunne gjøre noe produktivt med det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Med nok vilje og gode kilder kan det aller meste læres på egenhånd. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg vil også lære meg et brukelig programmeringsspråk. Men har ikke ork til å lese selv. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 For eksempel html er jo gull å kunne. Lek deg med dreamweaver samtidig som du leser kode osv. Da lærer du det in no time. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kan skrive html, matlab og litt basic. Men alt er i grunnen ubrukelig Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 tror det kan bli vannskelig å få greencard i USA kun basert på VGS. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Om du går inn for å lære C++ selv er det slettes ikke uverkommelig. Jeg har ikke hatt noen form for IKT-utdannelsen, men visst faen skulle jeg klart å skrive mitt eget OS hadde jeg hatt tid og tilgang til nødvendig dokumentasjon. Det første problemet du støter på når du har lært det helt grunnleggende syntax er "Hva skal jeg lage?". Grunnleggende syntax er ikke en heksekunst, men det som derimot kan være vanskelig er å finne smarte løsninger på problemer; dvs "tenke" i programmering. Det er her du må lese eksempler frem og tilbake og få gode ideer! HER er en god plass å begynne å lære C++. http://www.youtube.com/user/antiRTFM Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Stakkars mannen, høres jo ut som han holder på å sovne når han leser manuskriptet sitt..tar vare på den, skal prøve å lære meg språket jeg også bare for min egen skyld. (Har kjøpt Accellerated C++ boka fra Amazon). Går og venter på å få den any day now. Endret 19. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 C og C++ for dummies er også fin. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 C og C++ for dummies Hørtes bra ut =D Tror du det er mulighet for og bestille den hos en bokhandel? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Ja. F.eks. www.Tanum.no Men det blir fort mye dyrere enn å bestille fra Amazon.com. Jeg sparte over hundrelappen på å bestille fra amazon, og da er frakta inkludert. Men hvis du søker litt rundt på Amazon ser du fort at folk er mere negative til ...for dummies bøkene. Accellerated C++ skal være en av de beste nybegynner-bøkene for folk som ikke kan noe fra før. Det er et eget C++ forum i data/programmering delen her på forumet, er noen bok-anbefaling tråder der jeg leste Endret 19. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå