erikstein Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har dere som har fått kortet derifra sjekket hva slags ramdac dere har? da jeg sjekket i winxp så sto det 350mhz? er ikke det feil? Nå skal det sies at jeg ikke fjerna den gamle nvidia driveren først...men det har vel ingenting å si? skal vel være 400mhz ramdac på RETAIL Ati? eller har jeg blitt lurt? :sad: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg mailet multicom angående dette og fikk følgende svar: .... Jeg kjenner ikke til om det er 350 MHz eller 400 MHz. Det er retail kort fra ATI..... Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 hei. har akkurat installert kortet nå, og med min forventede skuffelse så stod det ramdac 350. det er vel ikke akkurat riktig? og det at pakken var åpen, er vel heller ikke meningen hvis man kjøper et nytt produkt? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har vært i kontakt med multicom nok en gang og de hadde blant annet følgende å si: "Vi åpner alltid eskene for å sette på et garantinummer fysisk på kortet" Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 ok. takk for opplysningen. fikk litt noia, men det var lettelse. men du vet ikke hvor de 50 ramdac`ene ble av? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Ati kjøper slike komponenter direkte fra underleverandører, slik som alle andre kortprodusenter gjør. Retail-kortene er noe mer påkostet enn OEM og har fått en dyrere og RAMDAC, en RAMDAC er den komponenten som omformer det digitale signalet fra frame-bufferen til et analogt signal som går ut på vga-kontakten. Antall MHz setter grensen for hvor høy refresh og oppløsning den klarer å gi skjermen. Man trenger ikke 400MHz RAMDAC for å klare oppløsningene som en vanlig skjerm viser, men det viser seg at en RAMDAC med høy frekvens gjent over lager skarpere bilder enn en med lav. Synes det er litt skummelt at ATI dytter selve produksjonen over på andre produsenter, de står fritt til selv å velge underleverandører slik at man risikerer å miste bildekvaliteten som ATI er kjent for :sad: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: On 2002-01-29 18:13, MailMan13 skrev:Synes det er litt skummelt at ATI dytter selve produksjonen over på andre produsenter, de står fritt til selv å velge underleverandører slik at man risikerer å miste bildekvaliteten som ATI er kjent for :sad: Synes det er spennende jeg. Håper at ATI skal bli en enda sterkere konkurent til nvidia nå. Angående bildekvalitet så er det litt skummelt ja, vi får bare håpe at ATI stiller litt strengere krav til bildekvalitet enn det nvidia krever. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Quote: On 2002-01-29 18:13, MailMan13 skrev:Ati kjøper slike komponenter direkte fra underleverandører, slik som alle andre kortprodusenter gjør. Retail-kortene er noe mer påkostet enn OEM og har fått en dyrere og RAMDAC, en RAMDAC er den komponenten som omformer det digitale signalet fra frame-bufferen til et analogt signal som går ut på vga-kontakten. Antall MHz setter grensen for hvor høy refresh og oppløsning den klarer å gi skjermen. Man trenger ikke 400MHz RAMDAC for å klare oppløsningene som en vanlig skjerm viser, men det viser seg at en RAMDAC med høy frekvens gjent over lager skarpere bilder enn en med lav.Synes det er litt skummelt at ATI dytter selve produksjonen over på andre produsenter, de står fritt til selv å velge underleverandører slik at man risikerer å miste bildekvaliteten som ATI er kjent for :sad: RAMDAC'en er med 99.9% sannsynlighet integrert på selve grafikk-prosessoren, slik det har vært på så og si alle kort de siste årene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 " RAMDAC'en er med 99.9% sannsynlighet integrert på selve grafikk-prosessoren, slik det har vært på så og si alle kort de siste årene. " Hvor har du det fra? Er det ikke nettopp det Bitboys OY skal gjøre med den nye XBA arkitekturen? (Du vet den waporware GPU'en som har blitt lovet så lenge) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Sånn jeg har forstått det, er eneste forskjellen på OEM og Retail (produsert av ATI), bios (kort med litt dårligere yield flashes sannsynligvis til OEM). Powerstrip pleier visst å vise 350mhz RAMDAC med ATI 8500, selv om den faktisk er 400mhz. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Alle Radeon 8500 OEM/Retail kort har 400mhz ramdac. Gå inn på http://www.rage3d.com sitt forum og søk på "350mhz ramdac". [ Denne Melding var redigert av: maximus på 2002-01-31 09:37 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå