ukjentbrukergitt Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 har nettop bygd ny pc. HK: asus p6t deluxe v2. harddisk: WD Caviar® GreenPower™ 1TB ved oppstart får jeg en beskjed, rett etter asus splash bildet, at den ikke finner noen harddisk. så et halvt sekund senere kommer enda et bilde og maskinen starter opp helt fint på OSet. når jeg går inn i BIOS, finner den harddisken. Hva er galt? er egentlig bare et irritasjonsmoment, men skjønner det fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) P6T Deluxe v1 versjonen hadde en SAS kontroller i tillegg til SATA kontrolleren på hovedkortet, dette har ikke v2. P6T Deluxe v2 benytter imidlertid samme BIOS som P6T Deluxe v1. Bruk av samme BIOS gir den effekten av at BIOS koden mot den manglende SAS kontrolleren gir "feilmeldingen" du ser (Altså; Ingen SAS disker funnet). Ikke bry deg om det du. Endret 18. januar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 kan jeg bare skru av denne SAS kontrolleren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå