Gå til innhold

Anbefalte innlegg

driver og vurderer kjøpe 40d og 50d og da kom jeg over rykter om nyere modell med disse specsene:

18mp

6,3 eller 7 fps

samme af og filming som på 7d

bruker SD minnekort

hvis disse tingene er sanne så vurderer jeg nesten dette, selv om det skal nok sies at havner nok på 1 tusen eller noe over 50d per dags dato, minimum i starten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  tomsi42 skrev:
Jeg tror ikke at 60D får samme AF som 7D; den er nok forbehold toppmodellen.

Resten høres sannsynlig ut. Hvis det blir SD, så tror jeg det blir SDXC.

Magefølelsen min er at 60D når den evt kommer er at XXD serien fortsatt kommer til å ha CF kort. Dette pga hasitghet. CF kort er raskere enn de fleste SD kort og XXD serien med seriefotografering med high speed drar nytte av det.

Derimot så vil nok XXXXD og XXXD serien til Canon ha SD kort, litt på grunn av størrelse, pris og at disse kameraene ikke har det samme behovet som større kameraer.

Bare mine magefølelse. :)

Lenke til kommentar
  Zimon skrev:
Magefølelsen min er at 60D når den evt kommer er at XXD serien fortsatt kommer til å ha CF kort. Dette pga hasitghet. CF kort er raskere enn de fleste SD kort og XXD serien med seriefotografering med high speed drar nytte av det.

Ut i fra det lille jeg har lest, så er hastighet en av de tingene som er fikset i SDXC standarden (i tillegg til støtte for mere minne). I såfall er det ingen grunn til å holde på CF. Men spørsmålet er om Canon synes SDXC er såpass nytt at de venter en generasjon.

Lenke til kommentar

Mens SD(XC) har en annen fordel - pinner som ikke bøyes eller brekker... Har selv fikset pinner for stakkars folk med bøyde pinner i nødsituasjon. Jeg har ikke så store labber, så for meg er ikke størrelsen til CF noen fordel (ikke noen ulempe heller, dog). Men SD-kortene er veldig kjekke størrelsesmessig.

Enda en fordel er at de fleste bærbare PCer har innebygget kortleser for dem, det er ytterst få som har kortleser for CF-kort.

Lenke til kommentar

sant som dere sier med CF, men en ting, skulle ønske dem gjorde nå om dagen på XXD seriene og videre oppover (på proff skalaen) har likt som 1d mark II og opp til IV, altså mulighet får begge korttypene, når man alt har CF som er den største tar det nesten ikke noe plass og legge til en sd leser i tilegg, evt få in sdxc funksjoner i den så det nye kamera er klare får nye genrasjonen av minnekort til proff speilrefleks

400px-EOS_1D_mkII_mg_3345.jpg

Endret av Brutal1ty
Lenke til kommentar

Med tanke på tidligere sykluser så faller det vel naturlig inn om det snart ikke kommer en eventuell Canon 60D? Selv trodde jeg at **D serien gikk bort da 7D kom inn, men nå så virker ikke det så sannsynlig.

Blir iallefall spennende å se hvordan 60D blir, spesielt prisingen, da jeg selv har 50D til dags dato.

Lenke til kommentar
  Jacques von Horn skrev:
Med tanke på tidligere sykluser så faller det vel naturlig inn om det snart ikke kommer en eventuell Canon 60D? Selv trodde jeg at **D serien gikk bort da 7D kom inn, men nå så virker ikke det så sannsynlig.

Blir iallefall spennende å se hvordan 60D blir, spesielt prisingen, da jeg selv har 50D til dags dato.

Jeg tror nok at **D serien kommer til å leve videre. Og jeg blir ikke veldig overrasket om den dukker opp i begynnelsen av februar. Neste naturlige dato for lansering har vært august; men Canon har også lansert ting i april de siste årene...

Lenke til kommentar
  tomsi42 skrev:
Jeg tror nok at **D serien kommer til å leve videre. Og jeg blir ikke veldig overrasket om den dukker opp i begynnelsen av februar. Neste naturlige dato for lansering har vært august; men Canon har også lansert ting i april de siste årene...

Har ikke Canon sagt de ikke skal være med på PMA i år, i såfall tror jeg neppe den kommer før sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...