tommy87 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Hei. Jeg har et par spørsmål om streaming av video trådløst fra pc til ps3. Spm1: Hvis jeg vil streame HD-kvalitets videoer, må jeg da ha router av nyeste sort med de beste spesifikasjonene? Hvilke routere anbefalere dere isåfall? Edit: Glem spm2. Det har vel ikke noe si uansett..? Spm2: Sett at jeg kjøper ny router av topp kvalitet, vil da hastigheten på mitt nett være em potensiell flaskehals? jeg har 8mb ned og 2,2mb opp. Må jeg også oppgradere det trådløse nettverkskortet for at det skal være kompitabelt med en 802.11n - router? Er det andre faktorer som spiller inn her for at jeg skal kunne streame HD uten hakking? Takk for svar mvh Tommy Endret 18. januar 2010 av tommy87 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Min erfaring er at "streaming" av HD over trådløst er "problematisk" uansett. Det går med en OK router/trådløst tilgangspunkt ala D-Link DIR-655 og et N-basert kort i PC eller PS3, best med D-Link sine egne. Med et Jensen N-kort gikk det også greitt, helt til jeg hadde 3 maskiner (trådsløst) i diverse aktivitet samtidig. En løsning basert bare på G-standarden holder ikke, den dropper altfor fort ned i hastigheter som til og med ikke overfører en vanlig DVD uten hakking. Men det varierer i stor grad med klientkortet. Så pr dato bruker jeg kun kabel når det er snakk om HD materiale. Vær også oppmerksom på at formatstøtten i PS3 er litt ymse. Så for å svare på spørsmålene. 1. Ja du bør ha en N-basert router/trådløst tilgangspunkt, primært en som klarer å håndtere store datastrømmer. Dvs. realtivt nye produkter. D-Link DIR-655 fungerer bra. Andre har sikkert andre anbefalinger. 2. Du har rett, eksternt nett sin hastighet betyr intet. 3. Du trenger ikke oppgradere det trådløse nettverkskortet (klienten) for å få nett, men du oppnår bare hastigheten til dette kortet, så for å streame HD, vil du i realiteten måtte oppgradere dette også. Ellers er det slik at om du må/vil bruke trådløst er min erfaring at følgende "oppsett" er laget for hakking. Server/PC-med filmer --> Trådløst --> Tilgangspunkt/Router --> Trådløst --> PS3/MediaPC. En av de trådløse overføringene bør skiftes ut med kabel. Om du bruker kabel holder en eldre router/switch med 100 Mbps helt greitt. Endret 18. januar 2010 av Bolson Lenke til kommentar
tommy87 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Takk for svar Nå har jeg skiftet fra trådløs til kablet overgang mellom router og ps3, og merket fort bedre resultat. Tror nok jeg må gjøre en investering angående routeren ja. Men da er det vel best med nettverkskort og router som kan kjøre 5Ghz og 2,4Ghz samtidig? Tips til nettverkskort?? Tenker på D-link 655 og 855, men er 855'en verdt de ekstra pengene? En annen ting er jo at disse routerene begynner å bli gamle, siden de ble lansert i 2007/2008.. Har de da den nyeste teknologien? Andre alternativer? mvh Tommy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ikke velg DIR-655 for å streame til PS3. Firmware gjør at streming går svært tregt selv med kabel. Selv har jeg byttet fra DIR-655 til Asus RT-N16 og fikk en ny verden når det gjelder overføring lokalt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Personlig har jeg ikke lagt merke til det, men jeg har neppe stresset nettverket heller og så har jeg ikke PS3. Vanlig filoverføring går helt opp mot maks av det man kan regne med (gitt harddiskenes begrensing). Men med din erfaring la7dfa.com, tviler jeg ikke på at du har rett. Lenke til kommentar
tommy87 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Hvis det er slik at D-link 655 sliter med ps3, blir denne uaktuell for meg.. Andre som kan anbefale routere med N-teknologi og mulighet for 5ghz-bånd? Eventuelt med erfaringer i forhold til PS3..? Samtidig må jeg som sagt ha nytt nettverkskort til pcen, og ønsker også her anbefalinger Takk for alle svar og tips mvh Tommy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, det er ingen tvil om at det er trøbbel med DIR-655 mellom PS3 og PC med f.eks PS3 media server eller TVersity f.eks. Dette gjelder spesielt hvis man laster (eller har lastet) litt bittorrent i tillegg. Får håpe at D-link kan fikse dette, men det har vært problematisk noen år nå. Merker det spesielt godt om man kjøre 1080p, da blir det fort pauser. Hadde faktisk langt bedre resultat med DIR-635 som har 100Mbit LAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå