Gå til innhold

Asus Eee PC 1201N til Norge/Skandinavia?

Hazno

Anbefalte innlegg

Gamere og gamere, om den klarer eldre spill som Heroes of Might and Magic 3 og Age of Empires 2, skal jeg si meg fornøyd.

Og den klarer sikkert WoW også, det krever ikke så mye at det gjør noe. :p

Mer og mer gira på å kjøpe denne altså. Eneste jeg føler jeg har råd til som også virker svært lovende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan vel kjøre endel spill, nye også. Så gamle spill burde den lett kjøre :)

Imponerende liste med spill den takler. Har bestilt en 1201n fra Dustin nå :thumbup:

Du har vel ikke funnet en passende sleeve og/eller bæreveske til den?

Endret av lorecaster
Lenke til kommentar

Den kan vel kjøre endel spill, nye også. Så gamle spill burde den lett kjøre :)

Imponerende liste med spill den takler. Har bestilt en 1201n fra Dustin nå :thumbup:

Du har vel ikke funnet en passende sleeve og/eller bæreveske til den?

Nice, hvilken farge har du bestilt den i?

Vet ikke om du merket, men Dustin har feil informasjon på siden. http://www.dustinhome.no/pd_5010382459.aspx. De annonserer med at den kommer med 1x2GB minne med en ledig slot. Men den kommer egentlig med 2x1GB minne. Jeg hadde bestilt en 2GB minne etter å ha sette på de specs. Men det visste helt noe annet når jeg mottok maskinen. Klagde på det og de sendte meg en 2GB minne helt gratis.

Så du vil mest sannsynlig motta maskinen med 2x1GB der begge slots er opptatt. De skulle endre info når jeg klagde, men det har de enda ikke gjort. Bare liten tips :innocent:

Jeg er selv ute etter en sleeve/ bæreveske til maskinen. Men finner ingen som jeg liker, satt på eBay og søkt litt finner ingen spesielle.

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg litt skeptisk til laptops som må "tweakes" på en måte for å spille av alt korrekt. Når man installerer VLC eller Mediaplayer Classic Home Cinema på den - uten å tweake noen innstillinger.. Kan den spille av mkv-filer i 1080p ut til TV-en uten noe mer om og men?

Lenke til kommentar

Det fungerte ikke optimalt i VLC, men i følge denne tråden skal MPC kunne håndtere det pga DXVA-støtte. Og VLC får visstnok samme støtte i nyere versjon. Jeg har testet med XBMC i Ubuntu (hvor man kan benytte VDPAU) og det gikk problemfritt. Skal få testet MPC senere i dag.

Hvis noen planlegger installasjon av Ubuntu kan jeg si at alt fungerer automagisk i Karmic Koala, bortsett fra WLAN. Men følger man denne guiden er det null stress å sette det opp. Jeg har testet og det virker.

Lenke til kommentar

Det fungerte ikke optimalt i VLC, men i følge denne tråden skal MPC kunne håndtere det pga DXVA-støtte. Og VLC får visstnok samme støtte i nyere versjon. Jeg har testet med XBMC i Ubuntu (hvor man kan benytte VDPAU) og det gikk problemfritt. Skal få testet MPC senere i dag.

Hvis noen planlegger installasjon av Ubuntu kan jeg si at alt fungerer automagisk i Karmic Koala, bortsett fra WLAN. Men følger man denne guiden er det null stress å sette det opp. Jeg har testet og det virker.

Hei, tusen takk for svar!

VLC er vel ute i versjon 1.0.5 nå såvidt jeg så, håper i så fall en nyere versjon kommer snart! ;)

Har du prøvd å koble opp via HDMI til en stor TV når du kjører 1080p? Hva skjer?

Hvor mye batterilevetid kan du klemme ut av den med "normal" kjør, og skjermen kanskje skrudd ned litt i lysstyrke?

Leste noen steder at med fullHD rullende på den, holdt den bare overkant to timer :/ Men det er kanskje ok?

Har du stappa i mer ram i den, eller kjører du standard med 2GB?

Supert at noen svarer meg på dette, jeg er skikkelig på vippepunkt mellom å kjøpe den, eller vente litt til en nyere versjon xD Hjertelig!

Lenke til kommentar

Ser ut til at DXVA-støtte kommer i versjon 1.1 av VLC. Kanskje det finnes en beta der ute en plass(?)

MPC fungerer i hvert fall strålende :thumbup: Jeg lastet ned K-Lite Codec Pack (http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm). Standard-versjonen holder, og denne har MPC-spillern innebygd. Under installasjonen er det bare å gå videre med default-settings, men når jeg kom til "DXVA hardware acceleration" krysset jeg av for "Enable internal decoder for H.264 video". Og ellers er det altså bare tut og kjør, null tweaking.

Jeg koblet den til TV for å se fotball via tv2sumo.no. Skjermene ble automatisk klonet og begge hadde oppløsning på 1366x768, så man må altså inn i oppsettet og endre til f.eks. 1920x1080.

Ser forresten nå at denne maskinen visstnok skal støtte 8GB RAM. Mulig en BIOS-oppdatering må til for dette, men uansett er jo medfølgende Win7-versjon 32 bits, så da er det vel ikke vits med mer enn 4. Jeg har fortsatt bare 2, men kjøper nok mer snart.

Lenke til kommentar

Ser ut til at DXVA-støtte kommer i versjon 1.1 av VLC. Kanskje det finnes en beta der ute en plass(?)

MPC fungerer i hvert fall strålende :thumbup: Jeg lastet ned K-Lite Codec Pack (http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm). Standard-versjonen holder, og denne har MPC-spillern innebygd. Under installasjonen er det bare å gå videre med default-settings, men når jeg kom til "DXVA hardware acceleration" krysset jeg av for "Enable internal decoder for H.264 video". Og ellers er det altså bare tut og kjør, null tweaking.

Jeg koblet den til TV for å se fotball via tv2sumo.no. Skjermene ble automatisk klonet og begge hadde oppløsning på 1366x768, så man må altså inn i oppsettet og endre til f.eks. 1920x1080.

Ser forresten nå at denne maskinen visstnok skal støtte 8GB RAM. Mulig en BIOS-oppdatering må til for dette, men uansett er jo medfølgende Win7-versjon 32 bits, så da er det vel ikke vits med mer enn 4. Jeg har fortsatt bare 2, men kjøper nok mer snart.

Den støtter 8GB ja, men kommer kun til å vise 3,5 GB (usable) i systemet ditt. Gå til Asus programmen og oppdater BIOS til 0325 (nyeste). Liten tips :)

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Kjempenice.. Har du prøvd å se på film til TV-en din uten å ha strømadapter kobla til laptopen? Tror du den klarer en ok lang film (F.eks. Batman Dark Knight) uten å måtte hente laderen?

Er litt opptatt av batteritiden på denne forstår du, hehe! Høres fantastisk ut med ytelsen så langt, dog! :D

Lenke til kommentar

Kjempenice.. Har du prøvd å se på film til TV-en din uten å ha strømadapter kobla til laptopen? Tror du den klarer en ok lang film (F.eks. Batman Dark Knight) uten å måtte hente laderen?

Er litt opptatt av batteritiden på denne forstår du, hehe! Høres fantastisk ut med ytelsen så langt, dog! :D

Skal ikke være noe problem med avspilling av filmen, bare slå av wifi/ bluetooth så vil den kunne kjøre filmen uten at du må gå og hente laderen.

Ser at det er mulig å kjøpe kraftigere batteri, men er litt dyrt. Skal tenke litt på det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...