Gå til innhold

Asus Eee PC 1201N til Norge/Skandinavia?


Hazno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dæven, denne maskinen har jeg sikla på siden jeg hørte om den for noen måneder siden!

 

Jeg hadde bestilte den tvert, men ble litt satt tilbake av batteriet. I følge noen vesentlige tester, fikk de pusha ut nesten 5 timer med wifi på og 100% lys. Det er veldig bra, men uten wifi fikk de bare pusha ut 2.5 timer med HD-film i loop :/

 

Er det mulighet å kjøpe kraftigere batteri til denne via f.eks. eBay?

Har VELDIG lyst på!

Lenke til kommentar

OOH! Jeg som tenkte jeg skulle bestille fra NetShop.no grunnet god service, men om PS.no kommer dem i forkjøpet blir det noe annet :p

 

Og ja, 1201N kommer med 1x 2GB PC6400 800MHz DDR2 SODIMM, så kjøp en tilsvarende og du burde være i boks :)

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar

Tidligere i dag sto PS.no sin lagerstatus (ubekreftet) som 2010.02.18, og nå står den som 2010.02.19 (fortsatt ubekreftet), så de pusher den bare bakover som jeg hadde en mistanke om. NetShop har ikke forandret sin status.

 

Glemte forresten å nevne at jeg sendte en mail til NetShop for 5-6 dager siden jeg fikk svar på for et par dager siden. Spurte om datoen, hvorvidt vi kunne gå ut i fra at det stemte, og om prisen kunne endre seg når de fikk bekreftelse fra distributør. Her er svaret:

 

Hei igjen,

 

Har ikke fått noen bekreftet dato fra distributør enda så jeg går ut ifra tidlig mars. Vi følger veiledende pris på produktet iallefall til og begynne med.

 

 

Mvh

 

Eirik

Lenke til kommentar

Betydelig flere norske nettbutikker som har denne på vei nå!

 

http://old.prisguide.no/fritekst_sok.php?p...0&pricemax= :D :D :D

 

PS: Satt min. pris til 300 for å ekskludere en 40W AC-Adapter til bl.a. Asus EeePC 1201N hos Komplett.no.

 

Ser at PCkiosken.no er billigst, men de virket VELDIG "dodgy". Har aldri hørt om dem før, og support-siden deres er blank :p Har gått på en smell før. Tenker jeg holder meg til PS.no eller NetShop.no. Ba også om å få lagt til denne som et produkt i Prisguiden :)

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar

Asus Eee PC 1201N hos Dustin home Norge. Kommer nok til å bestille denne maskinen + SO-DIMM 2GB DDR2 PC2-6400 800MHz.

 

Dustin er en butikk man 100% kan stole på, topp service og kjapp levering :)

 

Pris info:

Asus Eee PC 1201N kr. 3658

SO-DIMM 2GB DDR2 PC2-6400 800MHz kr. 379

Frakt: kr. 99

Totalkostnad inklusive moms og frakt: kr. 4136

 

Er du student så får du kanskje rabatt + slipper å betale for frakt.

 

Jeg har nå lagt inn ordre og mottatt bekreftelse, kommer til å betale når varen har kommet inn hos Dustin home :w00t:

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Herlig! Har vært litt skeptisk til den siden før grunnet de veldig lave prisene på flere av produktene, men virker som folk har veldig god erfaring med de, både pris, leveranse og kundeservice :)

 

Sendte mail og spurte om det var rabatt på den ettersom jeg selv er student (og hvor studentprisene vises), og fikk svaret:

 

Pc’en selges til innkjøpspris, så der er det nok ikke så mye rabatt å hente dessverre.

 

Prisene oppdateres til studentpriser når du logger inn, det gjelder hele siden. Søketips for studentrabatt er å logge ut, søke på Deltaco, logge inn og se.

 

Spurte også om datoen de har oppgitt, hvorvidt de trodde at den stemte, og fikk svaret:

 

Det kan se ut som om det blir utsettelse her, leverandøren har ikke fått de inn fra Asus ennå. Ny dato skal komme snart.

 

De fleste nettbutikker bruker til stor del samme leverandører, og vil i prinsipp ha lignende datoer.

 

Ender nok opp med å bestille derfra med tanke på prisen, ja!

Lenke til kommentar

Vanligvis mister man garantien med en gang man begynner å fikle med hardware, men dersom de ikke har noen metode å sjekke det på (som et warranty klistremerke over ene skruehullet f.eks, som det var på min MSI Wind U100), burde man være trygg så lenge man tar ut minnebrikken igjen dersom man må sende inn til reparasjon :)

 

Det virker som at Asus UL20 og Asus 1201N benytter samme type batteri, så finner du til den ene, finner du til den andre :p

 

Ser på Amazon.com her: ASUS 6-Cell 4400MAH Laptop Battery for the ASUS UL20 Notebook and ASUS EeePC 1201N Netbook

Det er 6-cell riktignok, men bare for å bekrefte at det er tydeligvis samme batteri i begge modellene :)

Lenke til kommentar

Hm.. Dustinhome har satt opp prisen i dag..

 

Asus Eee PC 1201N: 3999 kr

 

Det var ganske skuffende. Sendte en mail og spurte om det plutselige prishoppet, og nå fristet det å la være og bestille derfra av prinsipp, haha :p Spesielt med tanke på alle mailene som gikk frem og tilbake mellom meg og dem i går. Jaja, får bare vente og se..

 

Edit: Svaret..

Den sattes opp dels pga økt pris fra distributør, og dels fordi vi ikke ville selge den til innkjøpspris.
Endret av HaZnO
Lenke til kommentar
Hm.. Dustinhome har satt opp prisen i dag..

 

Asus Eee PC 1201N: 3999 kr

 

Det var ganske skuffende. Sendte en mail og spurte om det plutselige prishoppet, og nå fristet det å la være og bestille derfra av prinsipp, haha :p Spesielt med tanke på alle mailene som gikk frem og tilbake mellom meg og dem i går. Jaja, får bare vente og se..

 

Edit: Svaret..

Den sattes opp dels pga økt pris fra distributør, og dels fordi vi ikke ville selge den til innkjøpspris.

 

Heldigvis så la jeg inn ordre samme dag som jeg postet pris informasjon her, så jeg kommer til å få kjøpt denne for 3658,- :thumbs:

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Ifølge https://prisguiden.no/produkt/122213 var det flere butikker som hadde denne på lager her om dagen, men vet ikke om det var en feil eller om det har blitt utsolgt allerede. Står at Amentio har den inne i skrivende øyeblikk, men når jeg går inn på Amentio står det Ubekreftet 01.03.2010, så det kan virke som at det var en feil i prisguiden.

 

Uansett, det er ikke lenge til den (ENDELIG) blir tilgjengelig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...