Unlimited LTD Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jobber med et program som skal 'plante' en skog ved å tegne flere bilder av trær. Men jeg sliter med posisjoneringsalgoritmen. Har prøvd å gå i loop fra x=0 til x = lengde og y = 0 til y = høyde, og plassere et tre med et gitt mellomrom. Men det ser for kunstig og unaturlig ut. Har også prøvd å bare plassere ut tilfeldig på hele kartet, men da kommer trærne for nærme hverandre og det ser feil ut igjen. Jeg ønsker å posisjonere trærne med en liten overlap på begge sider i x-retningen, og jeg ønsker å ha hvertfall 4/5 av treet synlig i y-retningen. I tillegg vil jeg ikke ha trær som står rett under hverandre; lik x-verdi, og y-verdi mindre enn høyden på ett tre. Jeg vil også kunne begrense plasseringen til trærne ved hjelp av en mask; et bilde som viser hvor trærne kan være. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Lag et sort/hvitt bilde, og baser sannsynligheten for at et bilde blir plassert på en gitt pixel på bildemaskens pixelverdi. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Lag 'skygge' til trærne. På bakken, rundt hvert tre, plasserer du en grå skygge. Generer posisjoner tilfeldig men bare plasser et tre der hvis du ikke treffer en skygge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå