torbj0rn Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har nettopp fått mitt lille e-post-system til å fungere nesten knirkefritt. Det eneste som gjenstår nå er å få mutt til å vise norske og henholdsvis andre europeiske tegn. I min ville frustrasjon har jeg prøvd alle mulige kombinasjoner av tegnsett i charset-variabelen, men resultatet blir like skuffende hver gang. :x Jeg har lest flere titalls manualer og faq-er opp og ned, på kryss og tvers, men jeg sitter fortsatt igjen med en e-post-klient som ikke viser norske og europeiske tegn. Kan noen der ute hjelpe meg? Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 For å få mutt til å vise norsk tegn må du sette LC_CTYPE til "no_NO.iso-8859-1". Siden dette ikke alltid er hensiktsmessig har jeg laget en alias til mutt som setter denne hver gang mutt startes: alias mutt="LC_CTYPE=no_NO.iso-8859-1 mutt" Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Ahh, tusen takk! I kombinasjon med charset-variabelen satt til "iso-8859-15" fungerte jo dette utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå