Brysom Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Hei, Jeg lurer på begrepet "Syden". Hva skal til for at et sted skal kunne omtales som syden. Holder det at det er syd for Norge? Må det gå charter tur dit? Hva med nabobyen/øya hvor det ikke går chartertur til? Er Thailand syden? Hva med Egypt? Hvis man drar på chartertur til et typisk "syden" sted, men velger å dra litt innover i landet - er man da i syden? Er ute etter en entydig definisjon av hva syden er. Mvh Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Det vil du ikke finne, men det går vel an å nærme seg. Syden er et sted man drar på ferie til, og når man er der, gjelder litt andre regler enn hjemme. Her står det litt om Are Kalvøs bok om temaet. Jeg har på følelsen at man sier at man skal til Syden, men hvis man skal til Thailand sier man at man skal til Thailand, selv om det man skal gjøre der går ut på det samme. På samme måte er ikke Egypt Syden. Derimot er Gran Canaria definitivt Syden, selv om det ligger på omtrent samme breddegrad. Altså er det ikke noen streng grense. Mesteparten av Afrika er ikke Syden. Midtøsten er heller ikke Syden, kanskje mest fordi det er vrient å skaffe alkohol der. Det jeg ser på som Syden er de typiske feriestrøkene rundt Middelhavet pluss Gran Canaria. Tilgjengelighet er nok vesentlig, altså at det går charterturer dit. Lenke til kommentar
Leus Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har og lurt litt på hvor syden er. Etter å ha snakket med en person: Han: Hvor skal du på ferie? Meg: Syden, eller Thailand. Han: Thailand er da ikke syden! Så treffer jeg på en annen: Meg: Jo, jeg skal til Thailand. Han: Ahh.. du skal til syden ja. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Min definisjon av syden er landene rundt middelhavet i europa. Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 "Syden" er en unnskyldning for å oppføre seg som en idiot i utlandet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Du misforstår. Det er lov, kanskje påkrevet, å oppføre seg som en idiot i Syden. Det står i Sydens grunnlov. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) For min del er det middelhavet + Kanariøyene (Lanzarote, Tenerife, Gran Canaria etc etc.) Endret 31. januar 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Men hva er hovedstaden i syden? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Syden klarer seg fint uten. Lenke til kommentar
cupocoffee Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Hovedstaden i syden er "utlandet". Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Du misforstår. Det er lov, kanskje påkrevet, å oppføre seg som en idiot i Syden. Det står i Sydens grunnlov. Denne grunnloven gjelder stort sett kun nordmenn, ikke sant? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Man drar ikke til Syden for å gjøre fedrelandet stolt. Nasjonalitet blir igjen på flyplassen, så de det gjelder er midlertidig statsløse Syden-borgere. Men det er ikke bare nordmenn som foretar dette hamskiftet. Det snakkes mange språk i Syden. Svensk, dansk, engelsk, tysk .. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har aldri vært i Syden, derfor spøsmålet. Det er jo som regel om de norske idiotene man hører. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Tror syden kan være, iallefall for min del, en definisjon på forskjellige steder der en drar og drikker og dummer seg. Litt ala charter feber. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Syeden= varmt, gjerne ved middelhavet Hvis det ikke er Viking-bar der er det ikke syden. Lenke til kommentar
HrMetics Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Syden er digg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå