hkbruvold Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Sjekk link: http://translate.google.com/?hl=en#de|no|D...20sind%20lustig. Om Google endrer oversettelsen: Tysk: Die Fächer sind lustig. Til Norsk: Fagene er homofil. Jeg skjønner ikke helt hvordan de klarte det... EDIT: Om du trykker på linken forsvinner .-et etter setningen Resultatet blir da "Viftene er morsomt," for å få det originale sett et punktum etter setningen Endret 18. januar 2010 av hkbruvold Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Engelsk: "Gay" er slang for "homofil", men betyr opprinnelig omtrent det samme som "lustig". Dermed har tyskerne tilsynelatende laget sin egen versjon. Jeg har ikke så mye med tysk å gjøre at jeg har hørt det i bruk, men usannsynlig er det jo ikke. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg antar at . og - brukes av google translate som symboler på endinger, eller muligens finne alternative ord? Virker ihvertfall som det siden oversettelsen endres når man legger til . og - Var ihvertfall merkelig Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Engelsk: "Gay" er slang for "homofil", men betyr opprinnelig omtrent det samme som "lustig". Dermed har tyskerne tilsynelatende laget sin egen versjon. Jeg har ikke så mye med tysk å gjøre at jeg har hørt det i bruk, men usannsynlig er det jo ikke. Det kan vel også hende at Google Translate oversetter til tysk via engelsk. Lustig -> gay -> homofil. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det kan vel også hende at Google Translate oversetter til tysk via engelsk. Lustig -> gay -> homofil. Oversett samme setning (med punktum) til engelsk. Da får du "The subjects are gay.". Mysteriet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå