Icenor Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har satt sammen et nytt system som består av: EVGA X58 Corsair 800D Corsair H50 2x Scythe S-FLEX 120mm 1600rpm Problemet mitt er at PCen lager for mye lyd under lavt load. Å justere BIOS virker som det har ingen effekt og jeg tenker å kjøpe en viftekontroller kanskje vil være løsningen. Men det jeg lurer på er hva bør jeg kjøpe? Jeg ser at mange slike kontrollere lar deg justere RPMen til viftene, men jeg hadde foretrukket at dette skjedde automatisk basert på Load/Temperatur. Lenke til kommentar
tomijorg Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei der. Har akkurat samme Tower som deg. Altså 800D samt har også Corsair H50 vannkjøling. Etter det jeg har merket så har jeg kjørt vifta til Corsair som følger med H50 systemer ned til ca 50% uten å miste for mye av kjøle efekten. (det vil si til ca 1045 rpm) Jeg har også 3 stk 120mm Corsair vifter i toppen av tårnet samt 120mm vifte fra Corsair til å kjøle di nederste hdd ene. (Ikke di som er i HotSwap) samt har beholt di org 140mm viftene til HotSwap diskene samt den som flytter luft fra seksjon 1 til 3. (altså fra der som Strømforsyninga er og opp til HK) Jeg kjøpte først denne til å styre alle andre vifter med i første omgang http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=572863 å linket endel av viftene sammen for å få alle inn på Viftestyringa her. (Har egentlig kun plass til 6 vifter) å støyen forsvant veldig mye da jeg skrudde ned på endel av disse. Neste løsning var å bestille dempemateriell fra komplett til alt av deksler og åpne flater inni. Dette hjalp også utrolig mye for min del. Det jeg venter på nå er denne, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488202 å jeg gleder meg masse til å få prøvd den ut samt også ha muligheten til å måle temperaturen internt i kabinettet. Jeg kjører en AMD Athlon II X2 240 som er OC til 3,416 Ghz. (og er stabil) Hk = MSI 770-c45 (Alt er OC i BIOS på å øke mulitplyeren) Jeg har nå bare satt inn ett digitalt ute termometer i kabinettet å den viser en temperatur på +- 20 grader celsius med alle viftene på 50% (og kan vel også si att jeg har vel redusert støyen med 65-70%) KJører også ett XFX Radeon HD 4770 512 MB skjermkort og Corsair Dominator 2*2000 mb ram som også skal få vannkjøling ettervært. (ALT SKAL HA VANNKJØLING HOS MEG TILSLUTT hehe. Håper dette kan være til litt hjelp å håper du får det til Mvh Tom Ivar Jørgensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå