Gå til innhold

BK: Mor og barn


Larsenio

Anbefalte innlegg

...gir fint motiv for meg :!:

Dama og ungen ute å triller mens jeg prøvde å finne noe fint natur-stuff å ta bilde av.

Kom tilbake til real-life og oppdaget dem, det syns jeg faktisk ikke ble så verst :ermm:

 

Tok noen eksponeringer, måtte ha ganske lang lukker, men likevel greide jeg sånn "høvelig" å fryse to fugler som kom på kollisjonskurs over henne der bak.

Dette var den eksponeringer det satt best.

 

Komposisjon har jeg vurdert mange ganger. Har masse luft , dette eregentlig ganske mye croppet, så kom med innspill :yes:

post-179066-1263816421_thumb.jpg

EXIF:

Pentax K10D

135mm f/2.8 med uviss f/

1/50 sek lukker Håndholdt

ISO 100

 

 

Edit; delvis manglende Exif

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he kjerringa di må da begynne og bli lei av og se deg renne rundt med det kameraet i alle retninger når dere er på tur?

 

Flott bilde, men som gabba sier, så er jeg enig, kunne klart meg uten de fjellene der bak, de trekker litt ned, og måsen har fører heller ikke noe posetivt til bildet, da de er smurt ut av lang lukkertid.

 

Kunne kansje kuttet litt av topp og bunn, var ikke noe spenende der, også få 3like store deler, skyer, himmel bakke.

 

Men er litt i tvil om den da jeg tror bildet ville blitt for langt og tynt av det også, så kan nok være det rett og slett ser best ut som dette?

Lenke til kommentar

Takk Itw for din kritikk :yes:

Kjerringa er meget lei over at jeg skal ha med kameraet på hver tur vi går/kjører ... Det får ho bare leve med :mrgreen:

 

Her er bildet i sin helhet, ucroppet om noen orker prøve sin beskjæring så værsågod.

 

Enig i fuglene forresten, fjernet dem nå. (men der er fremdeles flere måser bak der de andre var, om man ser langt inn i bildet :D )

post-179066-1264187117_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at du skulle latt fuglene være.

 

Det som trekker ned for meg, er at mor og barn blir for midtstilt i bildet. Hvis vi tar utgangspunkt i det første bildet du la ut, så ville jeg klippet vekk fjellformasjon til venstre. I tillegg ville jeg ha beholdt mer av himmelen, men tatt vekk litt mer av bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...