Larsenio Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) ...gir fint motiv for meg :!: Dama og ungen ute å triller mens jeg prøvde å finne noe fint natur-stuff å ta bilde av. Kom tilbake til real-life og oppdaget dem, det syns jeg faktisk ikke ble så verst Tok noen eksponeringer, måtte ha ganske lang lukker, men likevel greide jeg sånn "høvelig" å fryse to fugler som kom på kollisjonskurs over henne der bak. Dette var den eksponeringer det satt best. Komposisjon har jeg vurdert mange ganger. Har masse luft , dette eregentlig ganske mye croppet, så kom med innspill EXIF: Pentax K10D 135mm f/2.8 med uviss f/ 1/50 sek lukker Håndholdt ISO 100 Edit; delvis manglende Exif Endret 18. januar 2010 av Larsenio Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Syntes det var et bra bilde Eneste jeg ikke likte helt, var den "ekstra" horisonten rett bak barn og mor. Men, selvfølgelig, det er jo en subjektiv sak Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Hei g@bb@ og takk for din mening. Hadde ikke tenkt på at horisonten i bakgrunnen kom til å være forstyrrende. Hm.. Tro om det er flere som syns det? Det var iallefall intensjonen å ha med fjellene i bakgrunnen også. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det var etflott bilde, ingen tvil om det ihvertfall . Kanskje hvis du hadde tatt bildet litt høyere opp slik at fjellene kom mer til syne? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Takk til alle som kommenterte dette bildet. Skal ta alle rådene og kritikken med meg videre og kommentere like mye på andres bilder i tiden framover. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 He he kjerringa di må da begynne og bli lei av og se deg renne rundt med det kameraet i alle retninger når dere er på tur? Flott bilde, men som gabba sier, så er jeg enig, kunne klart meg uten de fjellene der bak, de trekker litt ned, og måsen har fører heller ikke noe posetivt til bildet, da de er smurt ut av lang lukkertid. Kunne kansje kuttet litt av topp og bunn, var ikke noe spenende der, også få 3like store deler, skyer, himmel bakke. Men er litt i tvil om den da jeg tror bildet ville blitt for langt og tynt av det også, så kan nok være det rett og slett ser best ut som dette? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Takk Itw for din kritikk Kjerringa er meget lei over at jeg skal ha med kameraet på hver tur vi går/kjører ... Det får ho bare leve med Her er bildet i sin helhet, ucroppet om noen orker prøve sin beskjæring så værsågod. Enig i fuglene forresten, fjernet dem nå. (men der er fremdeles flere måser bak der de andre var, om man ser langt inn i bildet ) Endret 22. januar 2010 av Larsenio Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Her har du flotte farger og en god siluett. Jeg syns derimot at Mora og barnet blir litt for små i denne sammenhengen. Tatt med større brennvidde og fått de til å stå litt mer opp fra omgivelsene tror jeg ville hevet bildet til et nytt nivå. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Ja, Ageurk, jeg ble vel egentlig litt for langt unna her... Du har nok rett i det. Jeg tar det til etterretning Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg synes egentlig at du skulle latt fuglene være. Det som trekker ned for meg, er at mor og barn blir for midtstilt i bildet. Hvis vi tar utgangspunkt i det første bildet du la ut, så ville jeg klippet vekk fjellformasjon til venstre. I tillegg ville jeg ha beholdt mer av himmelen, men tatt vekk litt mer av bakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå