int20h Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sony vurderer å øke standard kapasitet på Blu-ray-plater fra 25 til 33,4 GB. Les mer Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Blir de kompatible med eldre BluRay spillere? Det er jo alfa/omega i denne avgjørelsen da... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kun filmgutta som fortsatt tjener på dette... BluRay er fortsatt for dyrt for de som skal lagre og arkivere... Konkurrenten med SATA harddisker har de totalt utkonket på det feltet. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, de blir sannsynligvis kompatible med en firmware-oppgradering. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det er vel billigere pr GB å kjøpe harddisker fremfor BD-plater..? Så da er det jo dårlig business å bruke BD til lagring/backup. Fordelen med en 500-1000GB USB-harddisk er også at alle pc'r kan bruke dem, ikke bare de som har BD-spiller... Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gud bedre, drit i ekstra materiale. Ta neste steg og øk fpsen Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva er det som er hinderet for at 1080p kan vises i 60fps? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gud bedre, drit i ekstra materiale. Ta neste steg og øk fpsen Faktisk veldig enig, kan ikke begripe hvorfor de skal tvilholde i 24 bilder samtidig som f.eks Samsung kommer med skjermer på 200Hz.. 3D dobler tross alt frekvensen, men da skal det splittes opp i to igjen. Kommer vel HDMI 1,5 neste år så alle må kjøpe alt nytt. En gang til Apropos 3D, ekstra lagringskapasitet kommer nok til sin rett når man skal ha fimmer på 3-4timer i 3D etterhvert. Da fyller man fort en BD-plate selv uten ekstramateriale. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva er det som er hinderet for at 1080p kan vises i 60fps? Tradisjon. AtW Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Takket være det historisk høye prisnivået på blu-ray-plater til databruk får vi desverre ikke nytte av dette. Optiske medier har ALLTID vært billigere enn harddiskplass, men dette var helt til Sony fikk bestemme prisene på DVD-platens etterfølger. Jeg HATER Sony for dette, og boikotter alt de lager. Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva er det som er hinderet for at 1080p kan vises i 60fps? At film er og blir 24fps. I tillegg så kan mye av det digitale utstyret som er rundt på kinoer nå ikke spille av annet enn 24/48fps. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Om noen år så vil vi vel lure på hvorfor man ikke bruker minnekort i steden for en sårbar plate som krever stor plass og mekanikk med bevegelige deler. Evolusjonen vil ikke sørge når BD dør. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Takket være det historisk høye prisnivået på blu-ray-plater til databruk får vi desverre ikke nytte av dette. Optiske medier har ALLTID vært billigere enn harddiskplass, men dette var helt til Sony fikk bestemme prisene på DVD-platens etterfølger. Jeg HATER Sony for dette, og boikotter alt de lager. Hvorfor pokker lar du det gå ut over Sony? Det er Blu-ray Disc Association som bestemmer royalties på Blu-ray. Her har du en liste over de selskapene du kan begynne å boikotte: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 hvis denne gruppen av selskaper driver og presser på for at vi brukere skal kjøpe ny tv,videospille o.s.v hvert år hvor er da miljøorganisasjonene som jobber mot dette bruk og kast samfunnet. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Takket være det historisk høye prisnivået på blu-ray-plater til databruk får vi desverre ikke nytte av dette. Optiske medier har ALLTID vært billigere enn harddiskplass, men dette var helt til Sony fikk bestemme prisene på DVD-platens etterfølger. Jeg HATER Sony for dette, og boikotter alt de lager. Eh? Neste gang så leser du fakta før du bannlyser Sony! Og jeg synes synd på deg om du skal boikotte Sony, da de er en av de beste på kvalitet av de "store" Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Om noen år så vil vi vel lure på hvorfor man ikke bruker minnekort i steden for en sårbar plate som krever stor plass og mekanikk med bevegelige deler. Tviler på at det kommer til å skje med det første... Ironisk nok så har jeg aldri opplevd at en av mine DVD eller Blu-ray plater har blitt ødelagt (Blu-ray er faktisk mye mer robust enn DVD og CD plater), men jeg har hatt flere minnekort og USB-penner som har tatt kvelden... Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvorfor pokker lar du det gå ut over Sony? Det er Blu-ray Disc Association som bestemmer royalties på Blu-ray. Her har du en liste over de selskapene du kan begynne å boikotte: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association Det er Sony som står bak Blu-Ray, og som har satt premissene. Det er vanskelig å finne informasjon om hvor royalty-pengene ender opp, men Sony, sammen med Panasonic, Pioneer og Warner stikker sansynligvis av med størsteparten av pengene som kommer inn. Sony har såpass mange andre svin på skogen som føyer seg sammen med dette, så det er lett å plassere ansvaret for blu-ray sin ublue pris hos dem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Tviler på at det kommer til å skje med det første... Ironisk nok så har jeg aldri opplevd at en av mine DVD eller Blu-ray plater har blitt ødelagt (Blu-ray er faktisk mye mer robust enn DVD og CD plater), men jeg har hatt flere minnekort og USB-penner som har tatt kvelden... Jeg er klar over at blu-ray har et ekstra sjikt på toppen som gjør de mere robuste enn dvd/cd. Hvis en ser på historien til bånd, kassetter, vinyl, cd!, dvd etc så går alt i en og samme retning. Det er bare snakk om å krampeholde på gamle forretningsmodeller mens all logikk peker mot internett eller minnemoduler. Men det vil nok ta tid. Selskapene som selger vil gjerne gjøre det på gamlemåten, mens endel samlere synes det er stas å fylle en vegg på stua med plater. Selv liker jeg å ha alt ryddig i mappestuktur på harddisker, hvor det er enkelttilgjengelig via mediasenteret. Nå som jeg har fått hardcore internettlinje, har jeg alt av video, musikk og bilder tilgjengelig overalt. I fjor tok jeg en stor kasse jeg hadde med gamle musikkassettene mine og tømte de i søpla. Det samme vil skje med andre media når de har ligget lagret i kjelleren en stund. Ingen grunn til å samle på noe som aldri vil bli brukt igjen. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er Sony som står bak Blu-Ray, og som har satt premissene. Det er vanskelig å finne informasjon om hvor royalty-pengene ender opp, men Sony, sammen med Panasonic, Pioneer og Warner stikker sansynligvis av med størsteparten av pengene som kommer inn. Sony har såpass mange andre svin på skogen som føyer seg sammen med dette, så det er lett å plassere ansvaret for blu-ray sin ublue pris hos dem. Sukk... Du får sette deg litt inn i MPEG LA, og de andre multimedia formatene som brukes i BD. Så skal du nok se hvor mange av royalty-pengene ender opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå