007CD Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nå er jeg på jakt etter 120mm vifter da min snart halvåret gamle Scythe vifta jeg kjøpte har begynt å slarke på lagrene. Så jeg vil bytte den ut, vifta sitter montert på en Prolimatech Megahalems kjøler. Så da er spørsmålet mitt, hvilke vifter anbefales? Er ute etter delvis stillegående, men må ha rundt 1600 RPM ifølge specsene på kjøleren sies det i allefall, men om det er ett krav er uvisst. PC'n er ellers middels støyende men ekstremt støyende til tider med disse elendige lagrene som har gått kaputtski. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 på jakt etter 120mm vifter Skal du altså ha 2 stk. på kjøleren i push-pull? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Blir enkelt foreløpig, mangler skikkelig festemuligheter for nr 2. Ellers skulle jeg gjerne ha boltet til enda en, må vell skaffe noe ståltråd antar jeg eller spandere på meg ett sett til om jeg finner tak i. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Noctua NF-P12 http://prisguide.tek.no/produkt/91200 Anbefales. Den er særdeles stille i forhold til hvor mye luft den klarer å dytte. RPM har ikke så mye å si, du vil heller ha en vifte som kan flytte mye luft på lav RPM => stillegående Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Til bruk på cpu-kjøler ville jeg foretrukket 4-pin PWM vifte, Noctua NF-P12 er 3-pin (den er selvsagt god alikevel, men har ikke like "sofistikert" turtalls regulering som PWM) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Denne flytter mye luft på en relativt stillferdig måte. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Scythe Gentle Typhoon, bedre cfm/noise vifte får du ikke. Og den har mye bedre statisk trykk enn samtlige andre vifter nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå