Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Frys ved oppstart

Anbefalte innlegg

Ved oppstart kommer lasteskjermen til hovedkortet (vet ikke det riktige term) opp, deretter skjer det ikke mer. Koblet, rett før problemet oppsto, til to ekstra harddisker (i tillegg til de to jeg har). Vet ikke om dette har noe med problemet å gjøre ettersom maskinen fortsatt ikke fungerte etter å ha koblet fra harddiskene. All hjelp settes stor pris på!

Endret av Laoko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne virkelig trengt hjelp! All hjelp settes stor pris på!

Du mener Bios?

Mulig du må flytte HD med OS (Operativsystemet)i bios.

Boot rekkefølge.

Se under Boot i bios.

Flytt <opp> oppstart av OS disken slik at den booter før de andre diskene.

Save->exit

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn i bios engang, men bare til der du kan trykke på en knapp (del her) for å komme inn i bios. Alt er fryst og fungerer ikke å trykke på noe (har prøvd med andre tastatur også).Kan det hjelpe å forandre rekkefølgen harddiskene er koblet til i, bytte porter. Som en slags manuell utgave av det du foreslo?

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke inn i bios engang, men bare til der du kan trykke på en knapp (del her) for å komme inn i bios. Alt er fryst og fungerer ikke å trykke på noe (har prøvd med andre tastatur også).Kan det hjelpe å forandre rekkefølgen harddiskene er koblet til i, bytte porter. Som en slags manuell utgave av det du foreslo?

Har du prøvd med PS/2 tastatur i stedet for USB?

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Ps-2-ports.jpg

Du kan prøve å koble fra alle HD utenom den med OS.

Endret av 3rd_SQD
Lenke til kommentar

Det fungerte, kom inn! Tusen Takk!

Jeg tror problemet er at en av hdene jeg skulle koble til var en os hd den også ... men synes det var rart det skulle skape så mye trøbbel. Jeg hadde to i opprinnelig, en i 3 og en i 4 (OS) da jeg satte inn de to nye i 1 og 2 vil jeg tro de kom først i køen, slik som du sa.

Ting fungerte igjen da jeg bare hadde i OSdisken i 4, men ikke med de to opprinnelige hd, av en eller annen grunn, men etter det også når jeg satte i andre opprinnelige hd i 3. Så i bios at rekkefølgen var 4 og så 3 så jeg koblet like greit i den andre harddisken med os i 3 ettersom det skulle fungere. Noe det gjorde. Mange tusen takk for hjelpen! Nå fikk jeg dataen ut fra harddiskene!

EDIT: Fant et nedstøvet PS/2 tastatur hehe.

Endret av Laoko
Lenke til kommentar
Det fungerte, kom inn! Tusen Takk!

Jeg tror problemet er at en av hdene jeg skulle koble til var en os hd den også ... men synes det var rart det skulle skape så mye trøbbel. Jeg hadde to i opprinnelig, en i 3 og en i 4 (OS) da jeg satte inn de to nye i 1 og 2 vil jeg tro de kom først i køen, slik som du sa.

Ting fungerte igjen da jeg bare hadde i OSdisken i 4, men ikke med de to opprinnelige hd, av en eller annen grunn, men etter det også når jeg satte i andre opprinnelige hd i 3. Så i bios at rekkefølgen var 4 og så 3 så jeg koblet like greit i den andre harddisken med os i 3 ettersom det skulle fungere. Noe det gjorde. Mange tusen takk for hjelpen! Nå fikk jeg dataen ut fra harddiskene!

EDIT: Fant et nedstøvet PS/2 tastatur hehe.

Så bra :thumbup:

Glad jeg kunne hjelpe.

PS.. Husk å huke av [Løst]

Endret av 3rd_SQD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...