Gå til innhold

Ringe og sende gratis sms mellom to telenor/djuice-kunder


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Som emnetittelen tilsier så er jeg på jakt etter en måte å få gjort så jeg og kjæresten min kan få sendt gratis sms (gjerne også ringt :)). Hun har djuice control abonnement, mens jeg har et FriFiks abonnement.

 

Så lurer da på om det finnes noen mulighet?

 

Jeg lurer også på om dette vil gjelde i utlandet?

Endret av Hoggern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer ikke Telenor Fri Familie her?

 

Tror ikke det fungerer i utland tho.

 

Jojo, vil nå tro det fungerer. Men siden hun er i frifamilie med sin familie og jeg med min, så blir jo dette litt vanskelig. For da må vel en melde seg ut, og bli med i den andres familie har jeg forstått rett?

 

Regnet med at det ikke ville fungere i utlandet. Er vel sikkert ikke noe som gjør det :p

Lenke til kommentar

Fri fiks er et gammel og relativt dyrt abonnement. Jeg ville uansett ha byttet til FriHet eller noe anna som passer for deg.

 

Hvis du ikke har binding ville jeg byttet til Djuice SIMply. (Dette kan du gjøre selv ved å logge deg inn på mine sider hos Telenor). Legger du til Djuice Friends tjenesten sender du i alle fall gratis sms til dama (og alle andre med Djuice:)

 

Ulempa er vel at du ikke får være med i familieløsninga lengre...

Lenke til kommentar

En mulig løsning er at dama di flytter over fra Djuice Control til Telenor SuperKontroll.

Det er uansett ikke mulig å binde seg opp mot Djuice Control lenger da dette er utgått fra abonnementsortimentet til Djuice. SuperKontroll har tatt over for Djuice Control og er så og si identisk. Skaff dere tilleggstjenesten FriKontakt hos Telenor som koster 49,- kr pr. mnd.

Da ringer dere ihvertfall gratis til hverandre samt alle andre (ca 2 millioner) Telenor-abonnenter i Norge. Dessverre gjelder ikke dette SMS/MMS :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett et nytt nummer i deres FriFamilie med kontantkort, gi sim-kortet til dama di også setter hun det i en telefon som hun har til overs. Da sender dere gratis meldinger og ringer gratis. Dette fungerer selvsagt ikke i utlandet, det er det ingen av disse gratistjenestene som gjør.

Lenke til kommentar
Opprett et nytt nummer i deres FriFamilie med kontantkort, gi sim-kortet til dama di også setter hun det i en telefon som hun har til overs. Da sender dere gratis meldinger og ringer gratis. Dette fungerer selvsagt ikke i utlandet, det er det ingen av disse gratistjenestene som gjør.

Var sånn vi gjorde det også :)

Jeg hadde en mobil i fri familie med min familie, og den var full. Så kjøpte jeg den billigste kontant telefonen jeg fant, og meldte den inn i fri familie med familien til jenta, og så kunne vi ringe og sende meldinger gratis :) Jeg må gå med 2 telefoner tho, men det går fint etter hvert :)

Lenke til kommentar
Opprett et nytt nummer i deres FriFamilie med kontantkort, gi sim-kortet til dama di også setter hun det i en telefon som hun har til overs. Da sender dere gratis meldinger og ringer gratis. Dette fungerer selvsagt ikke i utlandet, det er det ingen av disse gratistjenestene som gjør.

 

Kanskje den greieste løsningen, men lite praktisk å gå ha med seg ekstratelefon eller simkort uansett. Kan ikke tenke meg at dama gidder å bruke kontantkortet på fast basis da dette er møkkdyrt å bruke.

Lenke til kommentar
Når kommer telefoner med 2 SIM-slot'er? Det kommer til å bli genialt om de kan brukes samtidig!!

 

Det har vært på markedet lenge, men ikke på det norske markedet.

 

mytrendyphone.no har denne. Har aldri hørt om merket myPhone før og det er mulig det er noe dritt.

Men du får ihvertfall en rimelig telefon. Hørte noen rykter om at du må betale moms inn til Norge via denne butikken, but still...

Sorry for avsporing.

Lenke til kommentar
Når kommer telefoner med 2 SIM-slot'er? Det kommer til å bli genialt om de kan brukes samtidig!!

 

Det har vært på markedet lenge, men ikke på det norske markedet.

 

mytrendyphone.no har denne. Har aldri hørt om merket myPhone før og det er mulig det er noe dritt.

Men du får ihvertfall en rimelig telefon. Hørte noen rykter om at du må betale moms inn til Norge via denne butikken, but still...

Sorry for avsporing.

 

myPhone er vel en kinesisk kopi av iphone, likt som iFone og hiphone... :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde lenge et djuice zero-abonnement (med djuice friends) som "sjef" i min personlige frifamilie, sammen med et kontant-kort som jeg ga til damen. Hennes vanlige abonnement var djuice nonstop som hadde frifamilie med hennes familie.

 

Da sendte vi gratis meldinger mellom zero og nonstop, og ringte gratis mellom zero og kontantkortet.

 

Men nå har vi flyttet sammen, og begge har byttet til one call.. :p

 

Tilbake til deg: du må enten bytte til noe djuice-greier og sende gratis meldinger med djuice friends, eller lage egen frifamilie for å få alt gratis. Telenor har tuklet veldig med abonnementene i det siste, bl.a. forkastet alle de brukbare abonnementene, samt utestengt djuice fra frifamilie.

Lenke til kommentar
Telenor har tuklet veldig med abonnementene i det siste, bl.a. forkastet alle de brukbare abonnementene, samt utestengt djuice fra frifamilie.

 

Ikke enig der. Sammenlign listen over utgåtte abonnement med listen over gjeldende abonnement. Da ser ser du at det var dyrt før.

Telenor har ikke tuklet, de har skjønt at folk vil ha et enkelt abonnementsortiment. Et hav av muligheter som ikke gir noen forståelse er bare frustrerende for kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...