Effectiv Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Hei! Lurer litt på om noen vet sånn ca hva som er normal forbruk på denne? Føler min sluker bensin fortere enn jeg klarer å helle på :S Nå kjører jeg rimelig snillt (nesten bare motorvei til skolen hver dag) men bruker likevel alt fra 1,6-1,9 liter milen? Er dette normalt, og vis ikke hva kan være gale? Har byttet plugger, olje, oljefilter, bensinfilter og plugghetter. Mener den får god gnist, bra blandingsforhold osv, for har ikke noen andre feilmeldinger enn "Tur offen" og av og til oelstand motor men er ikke for lite olje. Tror bare det er gamle feilmeldinger som henger igjen. Over fjellet fra bergen til oslo brukte den 43 liter, altså under 1 liter milen, og da var det mye sladding, og 1 time gikk på sladding og herjing på en stor parkeringsplass (Ja første året med bakhjulstrekk på snøen ) og likevel brukte den så lite. Virker som det er litt forskjellig hva den har lyst å drikke eller ikke.. MVh Julian EDIT: Motor/gir gått 160 000 og lager ikke noen former for ulyder. Endret 18. januar 2010 av Effectiv Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Litt avhengig av hvilken årsmodell du har, men den er oppgitt til ca. 1 liter på mila. Min 520i er oppgitt til 0,96 på mila, men bruker i realiteten 1,2 på blandet kjøring. Jeg anbefaler at du spør under teknisk på forumet til kilden hvis du ønsker svar på hva det kan komme av at den bruker så mye. Men er du tung på høyrefoten + automat + vinter så er det ikke så rart at den "plutselig" bruker mye kontra langkjøring Kilde Endret 18. januar 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå