koozie Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Hei jeg har et stort problem med å få tilgang til internettet. Når jeg plugger i kabelen får jeg bare opp "unidentified network" og kan dermed ikke surfe på nettet. Når jeg deretter prøver Windows sin troubleshooter får jeg til slutt opp en feil som ikke kan bli rettet på ""Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration". Det teite er at alt fungerte fint før helgen. så tok jeg med meg pc'en på lan... når jeg kom hjem å plugget i tp kabelen som ikke hadde vært flyttet på, får jeg altså ikke nett. Jeg kjører win7 64bit. Har surfet litt på google og ser at det er flere som har dette problemet. Nå har jeg prøvd det meste jeg har kommet over. Jeg har prøvd: -Disablet Bonjour (mange mente at dette var problemet), og når jeg først var igang disablet jeg alle programmen, utenom de jeg virkelig trenger når maskinen starter opp. -Skiftet MAC adresse (både i device manager og regedit) -Disablet IPv6 -Prøvd fast IPv4 adresse (får bare unidentified network) -Har prøvd å slettet "network route" uten hell Det teite er at min bærbare pc fungerer fint med akkurat samme innstillingene som den andre, og på samme nettverk.... Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve for å fikse dette problemet? Endret 22. januar 2010 av koozie Lenke til kommentar
koozie Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Har nå prøvd en del nye ting: -Formaterte maskinen -installert nye drivere til nettverkskort/hovedkort Men alle uten hell, så legger nå ut noen bilder i håp om at noen med litt mer peiling enn meg skal finne ut noe. Her er da bildene først av maskinen som fungerer: ipconfig: route: så for pcen som ikke fungerer: (her har jeg da prøvd meg med fast ip/gateway/mask) ipconfig: Route: Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Gir ruteren/modemet ditt ut ip, eller må du sette det manuelt? Du har iallefall ikke DHCP aktivert og da får du ingen ip. Åpne kjør (win+r). Skriv netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = dhcp og klikk ok. Sjekk om du får riktig ip da. Lenke til kommentar
koozie Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Gir ruteren/modemet ditt ut ip, eller må du sette det manuelt?Du har iallefall ikke DHCP aktivert og da får du ingen ip. Åpne kjør (win+r). Skriv netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = dhcp og klikk ok. Sjekk om du får riktig ip da. "DHCP is already enabled on this interface." Lenke til kommentar
koozie Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 en annen ting jeg nå har merket meg er at mac adressen ikke vil forandre seg på maskinen som ikke vil fungere, men om jeg prøver med min bærbare så fungerer det med engang..... Er det noe gale med nettverkskortet/hovedkortet? Lenke til kommentar
koozie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Fant til slutt en løsning på problemet mitt. -koble fra maskinen -åpne opp -ta ut batteriet til hk -holde inne start knappen i 5 sek -sette sammen igjen -start opp maskinen Når maskinen da starter opp igjen finner den et "nytt" nettverk :-] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå