Howard Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Cowons nyeste mediaspiller blir av det mer kraftige slaget - med Windows 7 som operativsystem. Les mer Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Tipper dette blir en gadget som suser fint forbi meg, og rett i søpla. Har noen PRØVD en atom 1.3 GHZ på Windows 7? Atom 330 (1.6 Ghz Dual Core) med Windows 7 var for treigt for meg. Og som mediespiller... Null codecs etc. Nah... Kunne tenkt meg en slik med XBMC. Hadde gjort den 1000,- billigere også. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg synes W7 på min Atom 1.6 dual core funker mye bedre enn XP. Så noe må det jo være i det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, hadde denne kommet uten OS, til en pris som kunne konkurrere med en nett-pc, så kanskje. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva skal man egentlig med et så tykt OS på en sånn dings? Lenke til kommentar
Thrak Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Fordelen med Win7 på hardware som dette er jo at boksen i prinsippet kan gjøre akkurat det samme som primærpcèn i huset kan. Man slipper å lære seg nytt grensesnitt og alle programmer, codecer etc. vil virke som man er vant med. Hadde denne boksen hatt en skikkelig d-pad og et par knapper til på høyre side av skjermen ville det vært prikken over i`en for meg. Jeg ser for meg å ha en slik dings liggende i stua hvor den kan brukes til å bla i media, mail (med full outlook!), lett surfing, ebøker etc. I tillegg er den jo liten nok til å ta med seg som en vanlig mediespiller. Jeg kan egentlig ikke fatte og begripe hvorfor ikke små tableter selger bedre enn de gjør. Skjermstørrelse er ikke et vektig argument i hvertfall siden folk går mann av huse for å surfe på iphonene sine som har enda mindre skjerm. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Fordelen med Win7 på hardware som dette er jo at boksen i prinsippet kan gjøre akkurat det samme som primærpcèn i huset kan. Man slipper å lære seg nytt grensesnitt og alle programmer, codecer etc. vil virke som man er vant med. Hadde denne boksen hatt en skikkelig d-pad og et par knapper til på høyre side av skjermen ville det vært prikken over i`en for meg. Jeg ser for meg å ha en slik dings liggende i stua hvor den kan brukes til å bla i media, mail (med full outlook!), lett surfing, ebøker etc. I tillegg er den jo liten nok til å ta med seg som en vanlig mediespiller. Jeg kan egentlig ikke fatte og begripe hvorfor ikke små tableter selger bedre enn de gjør. Skjermstørrelse er ikke et vektig argument i hvertfall siden folk går mann av huse for å surfe på iphonene sine som har enda mindre skjerm. ja, jeg er enig, slike enheter egner seg godt i tospann med mediacenter-PCen, man kan styre musikk og filmavspilling, lys og andre ting via mediacenterPCen, en salgs svært avansert fjernkontroll. Denne saken er veldig interessant for meg, dene r dog litt tykk, og er den vifteløs? I tilegg skulel den vært noe billigere og hatt en SSD, men jeg er vel aknsje i overkant kravstor OS kan man jo bytte, men Win7 skal visstnok ha ganske god støtte for touchscreen o.l? AtW Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jo, men skal man bytte OS, er det bortkastet å måtte betale for noe man ikke har tenkt å bruke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jo, men skal man bytte OS, er det bortkastet å måtte betale for noe man ikke har tenkt å bruke. Selvsagt, men det er nå som det er, eneste man kan gjøre er å se på prisen, og se om det er verd det. AtW Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hadde det vært en pen ARM i stede for trege x86 Atom så hadde den fungert. Men den er ubrukelig. Med mindre den shipper med en lettere 7'ern version. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hadde det vært en pen ARM i stede for trege x86 Atom så hadde den fungert. Men den er ubrukelig. Med mindre den shipper med en lettere 7'ern version. En pen Arm har litt mere begrenset OS-utvalg dessverre. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg