Gå til innhold

Crossfire: x8/x8 eller x16/x16?

Robz

Anbefalte innlegg

Har da et kjapt crossfire spørsmål, skal nå ha nytt hovedkort, prossesor og ram. Hovedkortet er da dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513311. Eneste som er at crossfire med dette hovedkortet blir da x8/x8. Kortet jeg har er: XFX Radeon HD 5770. Nye deler skal bestilles nå og har planer om å kjøre crossfire å kjøpe enda et i Februar eller Mars. Så da er spørsmålet mitt, x8/x8 med 5770 er det bra nok eller vil jeg tape mye på det ved å kjøre x8/x8 og ikke x16/x16. Så hovedspørsmålet mitt er da, burde jeg vente til 15. Februar så jeg da får råd til x16/x16 hovedkort. Eller burde jeg bare kjøpe nå? Det frister også veldig å kjøpe nå siden hovedkortet mitt engang støtter vel ikke kortet mitt ut for de som lurer er det et: ASUS PTGD-LA som er 5 år gammalt drit. Så derfor frister det mye med ny prossessor + ram + hk nå. Som sagt kjøpe x8/x8 nå å kjøre det med crossfire XFX 5770 eller vente til 15. Februar så jeg da får kjøpt x16/x16, hva tenker dere ut ifra deres egne erfaringer å meninger?

Takker for svar på forhånd, vis jeg bestemmer meg for x8/x8 så bestiller jeg deler i dag, eller i morra.

~ Mvh Robz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant, lurer bare på om dette oppsettet vil holde bra i 2-3 år siden blir nok masse nytt om 2-3 år. Da har jeg jo sikkert gått over 1 år i læra å. Så da har jeg også litt mere penger å rutte med. Lest noe par tester å ser du taper litt, men ikke så veldig mye, trur jeg går for x8/x8 jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...