Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp med valg av kabinett og strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg trenger assistanse til valg av kabinett og strømforsyning.

Kabinettet eg har ifra før er alt for lite. Samt det er elendig kjøling i det.

Strømforsyningen skal byttes samtidig. Da den som står i ikke har de kablene eg trenger.

Krav er at det skal være plass til den siste generasjonen skjermkort.

Samt et Asus maximus formula hovedkort. Fikk det gratis og er en fin, men liten, oppgradering til systemet mitt.

Kjører en noctua uh-12 kjøler på Cpu. Den er veldig høy, så må være godt med plass ut til sidedøren.

Eg vil helst ha et kabinett som er stilrent. Det vil si, uten en masse lys og forskjellig jåleri som man aldri har bruk for.

Strømforsyningen må har nok Pci-e strømplugger for 2 skjermkort.

Har et budsjett på 2500kr. Men kan gå litt opp i pris.

Har sett litt på netshop sine mist forsyninger. Men veldig usikker på om de er verdt den høye prislappen.

Tusen takk på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ta meg den friheten å svare på dette spørsmålet selvom jeg selv har null peiling. Har lest igjennom mange poster her og i tillegg postet her selv å fått svar på det meste jeg har lurt på.

Strømforsyning:

Her anbefaler de Corsair HX modellene, de har en lang levetid, god kvalitet og ikke minst 7 års garanti tror jeg det var.

Kabinett:

Hva skal kabinettet brukes til? Er du ofte å laner etc etc?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med mitt Lian Li A10B kabinett. Stilrent, elegant, høy kvalitet, og ganske stillegående med viftene.

Koster nok litt mer enn de fleste ønsker å betale, men her får man et kabinett man kan være fornøyd med i mange år fremover.

Et kabinett er noe man gjerne ønsker å beholde gjennom mange hardwareoppgraderinger, så det å legge litt ekstra i det er nok ikke dumt.

Av strømforsyninger leverer Corsair veldig god vare. Selv liker jeg Mist, og har idag 2 slike i kabinettet mitt (det har plass til 2 psu'er nederst).

Bare husk å kjøpe psu med modulære kabler, ellers blir det utrolig rotete inni kabinettet. Og rot ønsker man ikke, siden det hindrer luftflyt

Lenke til kommentar

I og med at støy er et problem, er det vel kabinett som Antec Performance One P183 som vil være det mest aktuelle. Det er akseptabelt priset, litt over 1 000 kr. Reelle konkurrenter som Lian Li PC-A10 og Corsiar Obsidian koster fort 700 - 800 kr mer.

Antec sine vifter kan støye litt på høye hastighet, men det er med regulering av viftehastighet. Vifter kan også byttes. Tester av kabinettet er i stor grad svært positive. Kabler kan trekkes på baksiden for å få de av veien, og konstruksjonen ellers gjør det faktisk mulig å bruke ikke modulære PSU-er og bli kvitt det meste av ikke brukte kabler.

Det spesielle med dette kabinettet er at du kan bruke Antec sine spesielle CP PSU-er.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Det kabinettet ser bra ut og er støydempet.

Men ser ut til at eg kan få litt problemer med cpu kjøleren.

Da kabinettet har en dybde på 20cm.

Plass til veldig lange skjermkort ser også ut til å bli et stort problem. Meget begrenset plass inni kabinettet.

Kanskje et P193 isteden ?

Lenke til kommentar

Du vil ikke ha problemer med noe av delene.

1. Kabinettet har helt normal bredde, og Noctua sin kjøler er ikke mer en 16 cm høy, så det går uten problemer. Så lenge kabinettet ikke har vifte i sidedøren så er det ikke noen problemer med de fleste kjølere. Personlig bruker jeg bare kjølere som har mål omtrent som Noctua-kjøleren, og jeg har ikke hatt problemer i kabinett av samme bredde.

2. Lange skjermkort er heller ikke noe problem, dersom de er lengre enn hva som er standard, er det bare å fjerne den ene harddiskholderen, så kan skjermkort gjerne være nesten 50 cm lange (mister 2 HD plasser).

P193 er akkurat like bredt og høyt, men det er dypere og har vifte i sidedøren.

Det er langt fra begrenset plass, jeg har bygd i forgjengeren P180, og vi si at det er plass omtrent som i alle andre miditoverkabinett. Intet var direkte trangt - faktisk svært greitt å bygge i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...