Gå til innhold

Half-Life: noen som kan forklare historien før HL2?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har bare spilt de delene av half life som var med the orange box.

så hva skjedde før det? jeg vil ikke ha en link til en wiki side som er dritlang, heller ikke en youtube video som varer opp mot 10 min. jeg har sett den filmen på youtube som viser half life 1 og 2 på ett minutt eller noe.

det hadde bare vært lett om noen her kunne ha forklart det kort. jeg bryr meg ikke om spoilere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki. Gordon Freeman starter hele greia når han skyver et testsubjekt inn i en stor analysemaskin. Da åpnes masse portaler fra Xen som slipper aliens gjennom som stormer hele det underjordiske Black Mesa instituttet. Halve spillet foregår inni BM der Gordon prøver å komme seg til overflaten for å hente hjelp, og oppdager da at hjelpen (US Marines) har som oppdrag å utslette alle spor etter det som har skjedd, inkludert drepe alle forskere som så noe. Så han må slåss mot Marines i tillegg både utendørs og innendørs. Vi ser også G-Man med kofferten (han i starten på HL2) rundt om kring, alltid på steder man ikke kan nå ham, som at han kikker i vinduet på en dør man ikke kan åpne, er på en høy avsats man ikke kommer til osv.

Så finner du en portal til Xen, hopper rundt med lav gravity i en rosa og lilla aliens verden og dreper siste bossen som ser ut som en forvokst baby. Freeman blir knocka ut av ekplosjonen, og blir vekket igjen av G-man i introen til HL2. Gravity gun ble ikke oppfunnet før HL2.

Half-life var egentlig det første FPS med masse scriptede sekvenser og "realistisk" fysikk. Før dette var historie mest fortalt i lange cutscenes eller tekst mellom oppdragene, ikke inni selve grafikkmotoren, og motstandere var mere styrt av tilfeldige ting eller faste mønstre enn taktisk smarte som de er i HL.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Den er fortsatt ikke ferdig eller spillbar. Valve selv lagde en Half-Life 1 remake i source engine samtidig som HL2 kom ut, den er gratis hvis du har HL2, men den suger. Er bare fysikken fra HL2 som er endret, all grafikken er like gammel fortsatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg holder atm på med Half-Life 2. OM det IKKE spoiler noe, hvem er G-Man?

Og, ikke at dette er nye nytt men; Må si dette er et av de mest fullførte spill jeg noengang har spilt.. til tider blir jeg litt oppgitt da jeg ikke klarer å løse gåte for å komme videre, men ellers er det fantastisk. Sikkert bare meg som er dum.. (trolig, hadde besøk av en.. han fant ut alt fort så..)

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar

Alt er viktig for historien sin del. For å få best opplevelse av den bør ein spele HL1, HL2, EP1 og EP2.

EP1 og EP2 er episodeoppfølgere til HL2, så du må sjølvsagt gå gjennom HL2 først. Om du ikkje liker grotter og stankelbein er jo dumt. Går glipp av mykje moro og historie ved å skippe EP1. Du kan sjølvsagt lese deg opp på historien, men utan gameplay er mykje av poenget vekke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HL1: Forskere fucker opp og lager portal til en annen dimensjon. Monstre fra denne dimensjonen invaderer jorda. Militæret blir sendt for "coverup" og skal drepe både monstre og forskere. En av forskerne, en brillenerd som av en eller annen grunn er sykt god til å skyte og har en ekstremt bra fysikk redder dagen ved å lukke portalen og drepe alle aliensa. The End.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

har lyst til å skaffe det til PC, men jeg er ikke sikker på om maskinen tar det. kan jo kjøpe en brukt og billig ps2 for jeg tror jeg har sett HL1 til ps2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

denne maskinen har en helt spesiell personlighet. tar det den føler for å taa, når den føler for det.

Lenke til kommentar

Oki. Gordon Freeman starter hele greia når han skyver et testsubjekt inn i en stor analysemaskin. Da åpnes masse portaler fra Xen som slipper aliens gjennom som stormer hele det underjordiske Black Mesa instituttet. Halve spillet foregår inni BM der Gordon prøver å komme seg til overflaten for å hente hjelp, og oppdager da at hjelpen (US Marines) har som oppdrag å utslette alle spor etter det som har skjedd, inkludert drepe alle forskere som så noe. Så han må slåss mot Marines i tillegg både utendørs og innendørs. Vi ser også G-Man med kofferten (han i starten på HL2) rundt om kring, alltid på steder man ikke kan nå ham, som at han kikker i vinduet på en dør man ikke kan åpne, er på en høy avsats man ikke kommer til osv.

Så finner du en portal til Xen, hopper rundt med lav gravity i en rosa og lilla aliens verden og dreper siste bossen som ser ut som en forvokst baby. Freeman blir knocka ut av ekplosjonen, og blir vekket igjen av G-man i introen til HL2. Gravity gun ble ikke oppfunnet før HL2.

Half-life var egentlig det første FPS med masse scriptede sekvenser og "realistisk" fysikk. Før dette var historie mest fortalt i lange cutscenes eller tekst mellom oppdragene, ikke inni selve grafikkmotoren, og motstandere var mere styrt av tilfeldige ting eller faste mønstre enn taktisk smarte som de er i HL.

har du fullført hl1? etter at alienbossen er beseiret, blir alt mørkt, og plutselig står du i en togvogn (eller noe slikt) meg G-man foran deg. g-Man står å snakker om diverse, og du får se Black Mesa bli sprengt (eller et lysglimt med lyd), og deretter gir G-Man deg et valg, et valg om du vil jobbe for ham, eller ikke.

og i mellom hl1 og hl2 finnes det faktisk et spill hvor man jobber for G-Man.

Redemtion eller noe slikt. ikke så veldig avansert, men det har underholdningsverdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...