marama Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Min bærbare pc er veldig treg av og til. internettsurfing går tregt også.. av og til popper det opp.. en ny enhet er funnet .. Masterbob-pc vil du dele osv.. trykker nei. så begynner det å gå tregt inne på nettverk. ligger nå min pc. + masterbob-pc ser ut som mediaplayer.. masterbob-pc og masterbob internett gateway device. hvis jeg trykker på de må jeg legge inn brukernavn + passord ??? på egenskaper/nettverksenhet får jeg litt informasjon som ikke jeg kommer noen vei med feks: serienr {D7935F22-8757-484D-8157-9C7AC97383AF} mac adresse:00:08:a1:c0:7c:ee unik identifikator + ip adresse Noe jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Dersom du ikke har en masterbob pc på ditt nettverk til vanlig tyder det på at noen kobler til ditt nettverk. Du kan vel sette et passord? Ellers så kan man vel nekte mac adresser tilgang til nettverket, usikker på hvordan du må gå frem da tho, antar du må inn i å konfigurere på ruteren din Lenke til kommentar
marama Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 hvordan kommer noen seg inn på min pc? Er det tillstrekkelig å sette ett passord på modemet ? eller routeren? Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ingen kommer seg inn på din pc, de kobler seg antageligvis kun til ditt trådløse nettverk. Du må sette et passord til ditt trådløse nettverk, ikke nødvendigvis adgangspassordet til ruteren. Du må enten se i bruksanvisning eller søke etter hvordan dette gjøres på din ruter dersom du ikke finner ut av det selv Lenke til kommentar
marama Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 fant noe på innstillinger inne på egenskaper på masterbob. der sto en rekke nettadresser og noe som att jeg velger å bruke ett annet nettverk. fjernet alle.. litt redd for att kanskje mine passord rundt omkring er snappet opp.. trenger jeg å ha noen bekymringer? innbiller meg att denne masterbob har dukket opp for mange mnd siden.. Lenke til kommentar
marama Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Ingen kommer seg inn på din pc, de kobler seg antageligvis kun til ditt trådløse nettverk. Du må sette et passord til ditt trådløse nettverk, ikke nødvendigvis adgangspassordet til ruteren. Du må enten se i bruksanvisning eller søke etter hvordan dette gjøres på din ruter dersom du ikke finner ut av det selv mitt trådløse nettverk tror jeg ingen kommer seg innpå.. vist det ikke finnes spesialustyr.. 500meter til nermeste hus.. tykke tømmervegger. det er bare så vidt jeg har signal når jeg står på utsiden av huset med min bærbare.. men skal se om jeg får satt ett passord for sikkerhet skyld Endret 17. januar 2010 av marama Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Antageligvis trenger du ikke å bekymre deg for noenting. Jeg er ikke helt med på hva det er du har funnet på innstillinger, og tror neppe dette vil løse et problem med at noen bruker ditt trådløse nettverk til å laste ned på (som de sannsynligvis gjør ettersom du sier det blir tregt når masterbob kobler til). Jeg ville satt et passord på nettverket, som du gjør ved å logge inn på ruteren ved å starte CMD, skrive IPConfig, kopierer det som står etter Standard Gateway: som vil likne http://192.168.1.1/ inn i nettleseren din. Deretter logger du inn på ruteren din og finner hvor du setter et passord. Kan desverre ikke gi deg en forklaring på hvordan du gjør det etter du har kommet deg inn på ruteren ettersom jeg ikke vet hvilken type du har Edit: Forsåvidt dersom du kun har masterbob listet opp på nettverk og du ikke Får tilgang til den om du prøver å koble til eller se på delte filer så er det mulig det kun er en maskin som har vært på ditt nettverk en eller annen gang, besøk for eksempel. Og at tregheten du beskriver kun er et resultat av rett og slett treg linje, eller datamaskin. Endret 17. januar 2010 av Cemi Lenke til kommentar
marama Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Denne masterbob kommer å går.. men kan ikke så mye med dette.. tror jeg fikk satt passord nå etter litt klumsing. satt vel på nå wep kryptering. der satt jeg på nå auto greier.. så mista nett å alt som var.. måtte resete routeren, å ettersom jeg ikke har manual å helt glemt hvordan setupen var så tok det sin tid tror jeg fikk satt ett passord på det trådløse nå.. takker så mye Lenke til kommentar
marama Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 nå er det ingen mastebob, å maskinen å nett fungerer som det skal.. står kun residential gateway device inne på nettverk.. er vel routeren det vel.. Lenke til kommentar
Notil Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Pass dæ! Han bob sitt i skauen 10 m nede i grøfta og følg me på korsn truse du tar på dæ hvær dag! Lenke til kommentar
marama Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 hoho men hvis jeg går inne på egenskaper på denne residential gatway device. trykker så på generelt .. da kommer det opp, denne tilkoblingen lar deg koble til internett gjennom en delt tilkobling på en annen datamaskin.. mitt på denne siden står det en knapp med innstillinger på. inne på den står det en del "adresser" DNA(UDP) DNA (TCP) Teredo osv. som nettverket skal ha tilgang til.. er dette en vanlig tilkobling? lurer bare fordi jeg aldri har lagt merke til det før. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det enkleste har egentlig vært å aktivere MAC autentifisering på tilkoblingen. Hver maskin har en unik ID, som du kan kalle maskinens personnummer. Her kan du selv velge hvem som skal ha tilgang til routeren. Ett passord kan bli funnet om man setter seg inn for å knekke det, men med MAC-autentifisering kan ikke gjøres noe med. Lenke til kommentar
marama Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Er det mulig å få fremgangsmåten? hvis det ikke er for mye arbeid... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Du bør ikke bruke mac-filtering. Det er enklere å spoofe mac-adressen til din maskin, enn å knekke wep-passordet ditt. Selv windows-brukere gjør det relativt raskt. Behold passordet. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det enkleste har egentlig vært å aktivere MAC autentifisering på tilkoblingen. Hver maskin har en unik ID, som du kan kalle maskinens personnummer. Her kan du selv velge hvem som skal ha tilgang til routeren. Ett passord kan bli funnet om man setter seg inn for å knekke det, men med MAC-autentifisering kan ikke gjøres noe med. Hei. Beklager off topic.. Mener jeg har hørt om program som lar deg kopiere/endre mac adresse. Vet ikke hva der var, men mener det skulle være mulig å skanne etter enheter og kopiere mac adresser. Husker desverre ikke hvor jeg leste dette. Men til tema. Hvis det er 500m til nærmeste nabo og du selv nesten ikke har signal utenfor huset er det jo lite trolig det er uvedkommende som er inne på nettverket. Har du noen gang vært tilkoblet en nettverksstasjon andre steder som heter masterbob? Til en venn eller noe. Pc'en vil da huske denne og prøve å finne den igjen og da kan den bli treg, i alle fall mens den prøver å finne nettvarksstasjonen som ikke er der. Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge "koble fra" og/eller "slett" Dersom dette er årsaken kan det hjelpe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Bruke MAC filtrering OG WPA passord? Lenke til kommentar
marama Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Det enkleste har egentlig vært å aktivere MAC autentifisering på tilkoblingen. Hver maskin har en unik ID, som du kan kalle maskinens personnummer. Her kan du selv velge hvem som skal ha tilgang til routeren. Ett passord kan bli funnet om man setter seg inn for å knekke det, men med MAC-autentifisering kan ikke gjøres noe med. Hei. Beklager off topic.. Mener jeg har hørt om program som lar deg kopiere/endre mac adresse. Vet ikke hva der var, men mener det skulle være mulig å skanne etter enheter og kopiere mac adresser. Husker desverre ikke hvor jeg leste dette. Men til tema. Hvis det er 500m til nærmeste nabo og du selv nesten ikke har signal utenfor huset er det jo lite trolig det er uvedkommende som er inne på nettverket. Har du noen gang vært tilkoblet en nettverksstasjon andre steder som heter masterbob? Til en venn eller noe. Pc'en vil da huske denne og prøve å finne den igjen og da kan den bli treg, i alle fall mens den prøver å finne nettvarksstasjonen som ikke er der. Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge "koble fra" og/eller "slett" Dersom dette er årsaken kan det hjelpe. ingen av mine pc`er har værdt tilkoblett noe annet nettverk. heller ikke noen andre i mitt hus. prøvde å høyreklikke.. eneste som kom opp var lag snarvei oppdater egenskaper. ser nå att denne residential gateway device som er min router er borte.. ¨nå står det internett gateway device, høyreklikker på denne.. lag snarvei og egenskaper er alt som står. inne på egenskaper står det Internet Connection Sharing.. må få sjekket noen andre pc`er for å sammenligne, annet nettverk.. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Dersom du har satt et passord på nettverket ditt så har du neppe noe å bekymre deg for i det hele tatt. Min bærbare pc er veldig treg av og til. internettsurfing går tregt også.. Tyder på at problemet er i PC'n din, ikke at en masterbob kobler seg til Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Tror nok også det er din pc som er synderen ja. Dersom du har UPNP aktivert kan du prøve å deaktivere denne om du ikke har bruk for den. Kan være derfor du får opp ikonet uten at det bør gi noe problem. Forsvant masterbob etter at du resatte ruteren og gateway kom istedet? I så fall var det ruteren din som var masterbob. Dersom dette er tilfellet kan det virke som tregheten oppstår når du kobler til internett. Oppdatter antivirus og scan kan kanskje hjelpe da WPA passord i tillegg til passord for å logge på ruteren må uansett anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå