War Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Noen som kan gjette seg til hva dette er? Skal til verksted imorgen: Helt ut av det blå så begynner bilen å oppføre seg merkelig. Når jeg starter opp så kommer det et lite dunk akkuratt da den starter. Holder jeg inn clutchen og gasser går motoren helt fint. Setter jeg i første brummer motoren/girkassa og den kvæles nesten. Det føles ut som jeg starter fra 2 gir, og setter jeg i 2gir i for eks 25km/t skjer det samme, det kjennes ut som jeg satt den i 3 gir. Bråker litt mer, kvæles nesten. På høyere turtall går den bra men det bråker i kirkassa, romler likeom hele tiden. Det var en ødelagt pakning ut fra girkassa som lakk olje, byttet den og etterfylte olje på verksted for ca 4-6 uker siden tipper jeg. Trudde det var kulden, men nå er det +1. Kan det være håndbrekket som har fryst fast? Holder igjen hjulet litt mens jeg kjører? Kona bruker brekket om vinteren selv om jeg sier FY-Fy! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Har du prøvd å kjenne på bremseskive eller felg på bakhjulene etter en kjøretur? Kjenner du varme, så er det tegn på at brekket holder igjen. Du kan også jekke opp baken på bilen og sjekke om hjulene roterer fritt (eller fronten om det er en gammel Saab med brekk fremme). Hva slags bil er det? Endret 17. januar 2010 av Exiter Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Jepp, og siden bilen ruller på flat mark tipper jeg at den ikke siter så fast at den vil være grunnen alene. Min teori nr 1, røket girwire, 1 gir blir 3, 3gir blir 5. Det forklarer kanskje hvorfor jeg nesten kveler den og kan dra opp i 60 i 1. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva slags bil er det snakk om? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Suzuki Liana 2001 . Eneste som teller imot manglende wire er at jeg faktisk har 5 gir og ikke 2-3. Alle gir fungerer, men å sratre i 1 gir er som å starte i 3 gir, mye gass/clutch/kveler seg neste, mørk lyd mye risting. Og når den er oppe i fart og jeg gasser så høres det ut som en større motor/fri eksos. Brummingen er mørkere. 1,6L høres ut som 2.6 Førsk kom bare endringen i lyden i ca 2 mnd. Så kom dunk-lyd akkuratt når den startet og siste 2 dagene føles alle gir ut som 2 gir høyere. Blir spennende å se hva verkstedet sier. Endret 18. januar 2010 av War Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kan tenkes kassa snart kvelder med ett brak, Suzuki har vel slitt litt med kvaliteten på drivverket sitt. Er det bare brumming eller er det mekaniske ulyder? Vibrer den mer? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) I tiden 1-2 mnd siden [ 1-2mnd] så virker bilen helt fint, det er bare litt mer ulyd når man gir gass. Trudde det var fri eksos ett sted, pga lyden Siste dagen er det mer vibrering også, har noen skruer i askebegeret og de rister når jeg gir gass. Har 2 biler og setter jeg den som fungerer i 3 gir og starter (subaru forester 2009) så "skjer det samme" som 1 gir på Lianaen. Verkstedet sendte melding nå om at bilen var klar, håper de har en forklaring og ikke bare sier det samme som alltid : Vi merket ingen ting vi. Edit: De fant ikke noe feil. Da får jeg kjøre til noe stryker med da, så får de da se hva feilen var. Har 1 år garanti. Endret 18. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Fant de faktisk ikke noe feil? Da må de faen være evneveike, vis de ikke merker at bilen går som i 3 gir når den skal være i første gir, med ulyder osv. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Fik tilbake bilen nå, alt fungerer helt som normalt. Ikke dunking når man starter (er ikke snø under reima da det er stramt/tett kjede) Alle gir fungerer som normalt. De har ikke gjort noen ting. 3 stk har kjørt den totalt 5 km , de fant ingen feil og den har ingen feil nå. Dette heller kanskje mer mot frost/kulde. Noe som har løsnet/tint/fikset seg selv? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Slik du beskriver det høres det ut som om den gikk på 3 sylindere. Det kan også være alvorlig tenningsbank. Det er svært tvilsomt at første gir ble til tredje, andre gir ble til fjerde osv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Merkeverksted? da kan de nok fort ha fikset noe uten og ville nevne det. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Det er svært tvilsomt at første gir ble til tredje, andre gir ble til fjerde osv. Det er noe de nevnte om en av 2 wire detter av. Kanskje de hev en håndfull sagflis oppi og sitter å venter til at garantiperioden går ut. Merkeverksted ja/der blien ble kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå