dahdudeh Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg er kanskje litt nyrgjerrig av meg, men en jeg kjenner sier at han har vært selvstendig næringsdrivende i to år og tjente fett i den perioden. Han understrekte da at han ikke jobbet noe svart til tross for en veldig god inntekt. Jeg tenkte å se på skattelistene hvor mye det var snakk om for de to årene, av ren nyrgjerrighet, men så til min forundring at det stod 0,- på alle felt. Det vil si 0,- i inntekt, 0,- i skatt og 0,- i formue. Siden han understrekte at han ikke jobbet svart, hvordan kan det da ha seg at han ikke har hatt inntekt eller skatt da han var selvstendig næringsdrivende? Kan det være en annen forklaring på det, eller er alt bare løgn fra hans side? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Firma registert på kona/kompis noen andre? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis han er AS så kan selskapet ha tjente mye penger, men hvis han ikke har tatt ut dette i lønn/utbytte så vil det ikke kommet opp på skattelisten på han personlig. Lenke til kommentar
bab552 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er mulig, kommer an på hva han fører opp på utgiftsiden. Dersom han har gjort investeringer vil også dette påvirke resultatet. Egentlig er det ikke spesiellt gunstig å jobbe svart dersom man driver bedrift, er som regel kunden som har noe å tjene på det, dette gjelder spesiellt AS Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg spurte han for moroskyld hvorfor det stod 0,- på skattelisten hans. Han sa til meg at firmaet hans var registrert i utlandet sammen med privatøkonomien. Kan dette stemme? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg spurte han for moroskyld hvorfor det stod 0,- på skattelisten hans. Han sa til meg at firmaet hans var registrert i utlandet sammen med privatøkonomien. Kan dette stemme? Hva heter firmaet og hvor er det eventuelt registert ? Lenke til kommentar
Psy Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det har stått 0 på alle felter på meg og selv om jeg har jobbet og betalt skatt som vanlig. Ville ikke stolt altfor mye på tallene der. Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg spurte han for moroskyld hvorfor det stod 0,- på skattelisten hans. Han sa til meg at firmaet hans var registrert i utlandet sammen med privatøkonomien. Kan dette stemme? Hva heter firmaet og hvor er det eventuelt registert ? Beklager sent svar. Jeg hadde helt glemt denne tråden. Jeg ønsker ikke å mase og grave i hans privatliv, så det eneste jeg lurer på er om dette er mulig eller helt usannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå