Gå til innhold

BK: En av de tropiske strendene fra Nord-Norge


L4ffen

Anbefalte innlegg

Det er sikkert et veldig kjedelig bilde, men regner med at alle her lasta opp sitt første bilde når de kom hit, så jeg følger opp (ikke det første, men blant de ti første)

 

EXIF data:

Kamera: Olympus e520

Blender: f/9

Lukkertid: 1/1000 sek

ISO: 100

post-138590-1263766230_thumb.jpg

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanske ikke kjempespennende motiv nei, men jeg liker dybden i bildet. Er det noe spesielt du vil ha kritikk på?

Ja, faktisk... Synes selv fargene ble litt tamme, og tror det kunne blitt mer interresant med sterkere farger... Hvis noen som har greie på Photoshop Elements 8 kan prøve å gjøre noen forbedringer, legge ny vesjon ut, og forklare hva de har gjort og hvorfor, hadde det vært flotters !

 

Her nemlig lastet ned PSE8 og er villig til å lære litt på det..

Lenke til kommentar
Hvor i Nord-Norge?

 

 

 

Det er jo fra lofoten, selvfølgelig(elle er det Senja kanskje)

 

Nei,fra Helgelandskysten faktisk. Det var like før Bodø tror jeg (bilferie, hehe) ;)

 

Ikke mye redigeringa som skulle til for å gjøre dette bedre; bare justert litt på tone curves og økt eksponeringa og vibrance litt:)

 

Ellers litt for mye strand og litt for lite sjø.

Veldig fornøyd med ditt resultat xD, skal nok lese noen guider til Photoshot (Elements 8)

Noen som har noe å anbefale? Hvordan ble dere bedre på Photoshopping? (Det er vel litt vanskelig å "learning by doing" siden det er så mange muligheter?

 

Ellers er dette bildet veldig kjedelig ja, ble også tatt på auto. Men jeg kan prøve å få lagt ut et par bilder til (sannsynlighvis bedre) fra Helgelandskysten og Lofoten hvis dere er interresert?

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...