Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ber om lov til å uttrykke meg mer som jeg vil

Skriving på rim  

332 stemmer

1. 1. Bør man få skrive på rim om man holder seg saklig og får frem poenget sitt?

• Ja
      246
    • Nei
      87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siste verset ditt var det eneste jeg har likt så langt, men det hadde ingen ting spesielt å tilføye utenom humor.

At du ikke liker det jeg skriver

er helt OK for meg.

Jeg lager tross alt ikke mine innlegg

først og fremst for deg. :)

Jeg har skjønt at dere som argumenterer imot

ikke er i målgruppen min.

Mine innlegg appellerer nok først og fremst til

folk med litt åpnere sinn.

Lenke til kommentar
Hvis du først og fremst retter deg mot dem med samme type sinn som deg, hvorfor er du da så hissig på å skrive i rim over alt på forumet istedefor å holde det til kategorien for dine egne dikt?

Mener du alle som diskuterer "seriøse" ting

er de minst inkluderende her?

Jeg kjenner jo ikke disse brukerne selv,

men jeg håper ikke det er sånn det er.

Man kan absolutt ha et åpent sinn

selv om man diskuterer politikk.

Og jeg tror det er flere av dem der ute

som ikke har fordommer mot lyrikk.

Lenke til kommentar

tom waits for alice:

dotten har nok sagt det ja, jeg tolker dikt under det dotten har kommentert, selv om dikt ikke er direkte nevnt.

Det jeg er aller mest skuffet over

er at moderatorene gjemmer seg.

Jeg regner med de håper jeg forsvinner snart,

så de slipper å tenke på meg.

Neida, det er ingen som gjemmer seg og det følges med. Saken er også løftet opp internt. Men litt tålmodighet må man ha, for vi har akkurat nå litt mer pressende ting på agendaen som må unna. Men svar lover jeg deg at du skal få, jeg ser liten grunn til å overprøve flertallets ønsker i saker om form på meninger.

Herr Brun: Det er slått ned på av samme grunn som at folk ikke kan skrive konsekvent alle innlegg med stor skrift, farger eller annet som tolkes som forsøk på å fremheve sitt innlegg i en slags Las Vegas-konkurranse. Jeg vurderer nå det slik som at det er et større irritasjonsmoment for brukerne enn det er for moderatorteamet, da slike innlegg er hva som fyller opp rapporteringslistene og får den ene tråden etter den andre til å spore av.

I bunn og grunn bli dette et spørsmål om hva brukerne ønsker og hva vi har resurser til å håndtere (da det medfører en god del ekstramoderering med former som bryter med de etablerte normer). Det er dette vi evaluerer nå, så vil det komme svar :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Nå har Dotten allerede sagt at denne rimingen fører til avsporinger og rapporteringer i bøtter og spann så hvorfor er du så sikker på at ingen har det du kaller fordommer?

Den logikken der tar jeg ikke. Hvem har vel påstått at ingen har fordommer? Poenget er at det er mange som ikke har det, og som liker craigfinns uttrykksform, i de fleste underforaene. Det er selvfølgelig også mange som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Nei, det har han ikke sagt. Håper jeg...

Det han derimot har sagt er at brukere gjerne rapporter innlegg som skriker om oppmerksomheten i en tråd, enten det er med store bokstaver, glorete farger eller annet.

Arrester meg hvis jeg tar feil.

Geir :)

Jeg vil bare legge til at vi ikke er fremmed for å tillate slik, dette er andre tilfellet på rimelig kort tid hvor en bruker ønsker å skrive alt i diktform. Det er egentlig en ganske artig liten problemstilling og jeg må vel si at jeg rent personlig ikke helt ser det store problemet med det. Men på administrativt nivå må vi nok sette foten ned, i hvert fall inntil videre.

Problemet er de mange avsporinger de medfører, samt at brukere rapporterer i bøtter og spann. Om brukerne klarer å vise toleranse overfor en slik form og ikke er fremmed for å ønske den velkommen så syntes jeg det bare er rett og rimelig at vi tillater det.

Inntil det vil jeg be brukerne om å respektere at vi har andre føringer på området. Men det går fint å skrive diktform i denne tråden, for det gir brukerne en ypperlig mulighet til å få et inntrykk av det. Gjerne lag en undersøkelse i første post, slik at vi kan få en pekepinn på hva brukerne ønsker :)

Lenke til kommentar
hvorfor er du så sikker på at ingen har det du kaller fordommer?

Det er klart det er noen som har fordommer,

jeg har da aldri nektet for det?

Jeg tror uansett det er mulig for oss

på sikt å bryte de ned.

Det dreier seg ikke om fordommer. Det dreier seg om at folk på et diskusjonsforum er ute etter å diskutere temaer som opptam dem bortsett fra de kategoriene som er til for generel prat. Ang. det har Dotten alt anbefalt egenprodusert litteratur for rimingen din.

Men folk som deltar i seriøse diskusjoner enten det dreier seg om politikk, lovgivning, medisin, vitenskap og andre ting er ikke her for å lese kreative og/eller ukreative dikt. Dermed har det heller ingenting å gjøre utenom de kategoriene som er beregnet på den slags kunst.

Lenke til kommentar

Jeg vet dere skal få rapporter av meg om folk begynner å dikte svar tilbake i tråder jeg oppretter, og jeg vil da kreve de fjernet.

En fordi jeg vil ha svaret som er nærmest riktig, og ikke det som nærmest rimer, og to fordi det tar bort fokuset fra det jeg ville ha svar på. I medisin forumet f.eks bør man trå svært varsomt med å tillate slike ting, da det kan oppfattes ganske uforskammet å begynne å dikte om en stiller personlige og vanskelige spørsmål om egen eller næres helse og problemer.

Lenke til kommentar

Hva hjelper det at det er gjesteposting??

Jeg føler i hvertfall at om jeg spør om noe som er sårt for meg og en kommer med et dikt tilbake, vil jeg ta det som at det du sier ikke blir tatt veldig alvorlig, og da ser ikke jeg at det skal hjelpe å være anonynm.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Det dreier seg ikke om fordommer. Det dreier seg om at folk på et diskusjonsforum er ute etter å diskutere temaer som opptam dem bortsett fra de kategoriene som er til for generel prat. Ang. det har Dotten alt anbefalt egenprodusert litteratur for rimingen din.

Men folk som deltar i seriøse diskusjoner enten det dreier seg om politikk, lovgivning, medisin, vitenskap og andre ting er ikke her for å lese kreative og/eller ukreative dikt. Dermed har det heller ingenting å gjøre utenom de kategoriene som er beregnet på den slags kunst.

Jeg tror man skal være forsiktig med å anta

hva som er enhver forumdeltakers intensjon.

Det kan jo være så mye forskjellig,

og varierer fra person til person.

Selv ser jeg dette som en utmerket plattform

for å lære av alle dere.

Og som redskap vil jeg svært gjerne bruke

dikt for å kommunisere.

Det er mye jeg også kunne vært foruten,

innlegg jeg ikke synes er bra.

Mens mange kan se det på helt andre måter,

og man bør jo godta det da! :)

Jeg føler i hvertfall at om jeg spør om noe som er sårt for meg og en kommer med et dikt tilbake, vil jeg ta det som at det du sier ikke blir tatt veldig alvorlig, og da ser ikke jeg at det skal hjelpe å være anonynm.

Jeg tror nok de fleste mennesker

forstår hva som passer seg.

Det er ihvertfall klinkende klart

at man ikke får se noe stygt fra meg.

Et forum om helse kan være farlig i seg selv,

om man ikke stoler på brukerne sine.

Og jeg tror nok ikke problemet blir større

bare på grunn av rimene mine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...