Gjest Gjest_skuldre Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei, Emnetittelen sier det meste, jeg sliter med fremoverskutte skuldre. Finnes det noen øvelser som gjør at jeg kan forbedre/bli kvitt dette? I tillegg kan jeg nevne at jeg sitter en god del på data - noen sitteposisjoner som bør unngås? Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg er langt i fra ekspert på området, men tror at spessielt roing vil virke positivt. Trening generelt, egentlig. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Begynn å tren, legg vekt på bryst og få deg en bedre kroppsholdning. Prøv å hold ryggen rett når du går og sitter. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Begynn å tren, legg vekt på bryst og få deg en bedre kroppsholdning. Prøv å hold ryggen rett når du går og sitter. En må også trene rygg, hvis ikke vil han iallfall få fremoverskutte skuldre. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Selfølgelig må han trene rygg også, men trene med vekt på bryst sa jeg.. Slik jeg ser det for meg går skulderne litt mer frem enn vanlig og brystet ser kanskje litt ut til å gå mer inn? Akkurat som om når man står rett, men med litt foroverbøyd rygg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Bryst trekker skuldra fremover, helt feil å trene bryst! Strekk ut bryst mest mulig hvis du skal trene det og legg vekt på å trene rygg. Som tidligere sagt, roing er veldig bra. Prøv å strekk ut bryst så ofte som overhode mulig hvis du vil ha raske resultater. Og for all del riktig kroppsholdning er viktig! Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan vi/jeg få se et bilde? Av deg eller et som illustrerer problemet. Jeg er ikke sikker på om jeg er helt klar over hva det vil si å ha fremoverskutte skuldre Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan vi/jeg få se et bilde? Av deg eller et som illustrerer problemet. Jeg er ikke sikker på om jeg er helt klar over hva det vil si å ha fremoverskutte skuldre Tenk deg gutta på treningssenteret som bare trener benk med mål om skikkelig kasse. Problemet er bare at musklene på framsiden blir sterkere enn rygg, derfor går skuldrene mer framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå