Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fremoverskutte skuldre - vil bli kvitt

Gjest Gjest_skuldre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_skuldre

Hei,

Emnetittelen sier det meste, jeg sliter med fremoverskutte skuldre. Finnes det noen øvelser som gjør at jeg kan forbedre/bli kvitt dette? I tillegg kan jeg nevne at jeg sitter en god del på data - noen sitteposisjoner som bør unngås?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selfølgelig må han trene rygg også, men trene med vekt på bryst sa jeg.. Slik jeg ser det for meg går skulderne litt mer frem enn vanlig og brystet ser kanskje litt ut til å gå mer inn? Akkurat som om når man står rett, men med litt foroverbøyd rygg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Bryst trekker skuldra fremover, helt feil å trene bryst! Strekk ut bryst mest mulig hvis du skal trene det og legg vekt på å trene rygg. Som tidligere sagt, roing er veldig bra. Prøv å strekk ut bryst så ofte som overhode mulig hvis du vil ha raske resultater.

Og for all del riktig kroppsholdning er viktig!

Lenke til kommentar

Kan vi/jeg få se et bilde?

Av deg eller et som illustrerer problemet. Jeg er ikke sikker på om jeg er helt klar over hva det vil si å ha fremoverskutte skuldre :p

Tenk deg gutta på treningssenteret som bare trener benk med mål om skikkelig kasse. Problemet er bare at musklene på framsiden blir sterkere enn rygg, derfor går skuldrene mer framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...