Vidder Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Har tenkt å bygge nytt P4-system. Skal bare ha selve maskinen, untatt harddisk, som jeg har fra før. Skal også ha en annen kjøler enn boxed-kjøleren. Budskjett: ca 8000,- kroner. Primære bruksmål blir nok overklokking. S-ATA, GBLan og IDE-Raid er det ikke behov for. Har satt sammen ett forslag nå; Prosessor: P4 2.4 GHz Boxed PC800 Pris: 1,999,- Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond x2 Pris: 780,- (390,- x2) Hovedkort: Her er jeg usikker. Enten IC7, eller Asus P4P800. Argumentene for IC-7 er høye overklokkings-resultater i tester, argumentet for P4P800 er at det kan få PAT på det med en bios-oppdatering. Det har også LAN-inngang, i motsettning til IC-7 som ikke (!) har det..(kan dette være en skrivefeil fra kompletts sider?) Pris: 1,535,- for IC7 og 1,375,- for P4P800. Kabinett: Her er jeg også usikker, enten Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv, eller PC602, Lian Li Fulltower. Blir det Lian-li tenkte jeg på Denne Strømforsyningen. Aluminium skal jeg ha uansett. Pris: 1295,- for Chieftec og 995,- + 495,- for PSU. Skjermkort: Her er jeg også i tvil. Enten Shappire 9600 Pro eller Shappire 9700. Hvilket er best? Pris: 1,899,- for 9600 PRO og 2,395,- for 9700. Kjøler: Thermaltake T-spark 7 eller Alpha PAL. Vifte har jeg. Pris: 295,- for Spark 7, og 395,- For alpha PAL. Noen innvendingeranbefalinger? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Bra valg av cpu. Sikkert like overklokkelig som 3,0Ghz´en Hovedkort, der ville jeg valgt Asus pga. PAT, det gir vel like mye ytelsesøkning som de få mhz-ene høyere et Abit-kort kan gi. Skjermkort, gå får 9700. 256bit minnebuss har endel å si, og overklokkes lett endel. Kjøler, Alpha er tingen! Et spørsmål; primært bruksområde er overklokking? Hvis du bare skal maskina for å overklokke den, kan du like greit ikke ha maskin. Hehe, du hører hjemme på Overklokking.no, gutten min :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hvis du bare skal maskina for å overklokke den, kan du like greit ikke ha maskin. Vask munnen din med Zåpe ! Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Bra valg av cpu. Sikkert like overklokkelig som 3,0Ghz´en Hovedkort, der ville jeg valgt Asus pga. PAT, det gir vel like mye ytelsesøkning som de få mhz-ene høyere et Abit-kort kan gi. Skjermkort, gå får 9700. 256bit minnebuss har endel å si, og overklokkes lett endel. Kjøler, Alpha er tingen! Et spørsmål; primært bruksområde er overklokking? Hvis du bare skal maskina for å overklokke den, kan du like greit ikke ha maskin. Hehe, du hører hjemme på Overklokking.no, gutten min :wink: vask munnen din ja! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Kjøp 9700. Det er det beste av de to hk'ene er litt vanskeligere å velge mellom...jeg tror jeg ville valgt det kortet som har de spesifikasjonene som passer best til hva jeg er ute etter... Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ikke bare for overklokking selfølgelig, men gode klokkings-egenskaper teller en del i totalvurderingen. Ytelse er jo også en fordel. Har lest noen tester, og det virker som IC-7 Ligger bak ASUS sitt, men det er vel fordi de overklokker prosessoren med 1% som standard.. Abit lå på 0.0x prosent. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 hvorfor ikke kjøpe denne CPU nesten samme pris men 2.6ghz http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=100...lAction=details Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Bare et lite tips. Hvis du klarer å skrape sammen til en 3,06Gz, så får du HyperThreading. Dvs. cpu'n "emulerer to cpu'er". Det funker veldig bra ! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 IC7 har også PAT! alle 875chipsett har PAT..men asus sitt 865 er det eneste 865shipsettet som har PAT..egentilg skulle ikke 865chipsetta ha PAT, da det er bare dette som skiller dem fra 875chipsetta Lenke til kommentar
ratata Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 tar jeg ikke helt feil så er vel cpuene med 800 mhz fsb utstyrt med hyper threading? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 tar jeg ikke helt feil så er vel cpuene med 800 mhz fsb utstyrt med hyper threading? Jo...alle P4 CPU'er med 800MHz FSB er utstyrt med HT Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Finnes ikke dumme svar men bare dumme spørsmål så jeg kliner til: Hva er PAT? :o Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 PAT er.... http://www.hardware.no/nyheter/mai03/asus_...865pe_875p.html Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Bare et lite tips.Hvis du klarer å skrape sammen til en 3,06Gz, så får du HyperThreading. Dvs. cpu'n "emulerer to cpu'er". Det funker veldig bra ! Hvorfor i all verden skulle jeg satse på en CPU med 533 mhz FSB når jeg har satt opp en CPU og hovedkort som er av 800-typen? Og til dobbel pris? Er fullstendig klar over at IC7 har PAT, ettersom det er ett 875-kort, men ASUS sitt er av 865-typen, og er derfor billigere. Men, det var vanskelig dette, klarer ikke helt å bestemme meg. Tror jeg venter på HW.No`s test av IC7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå