mfb Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei. I dag klarte jeg mirakuløst å kutte meg på et stupebrett da jeg skulle hoppe, og fikk 1 stort kutt formet som en U som går skrått innover i stortåa, dette skjedde altså med begge stortærne mine, under stortåa. Om 11 dager, den 28 januar skal jeg på snowboard-tur til alpene, og lurer derfor på om det tar veldig lang tid for det å gro. Nå er jeg nødt til å gå på ytterkanten av begge føtta mine, og såret er fortsatt åpent. Vil det forhåpentligvis ha grodd og være smertefritt om 11 dager? hjelper det eventuelt å si kuttene? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det vil nok bli bra innen 11 dager. Rens såret, og bruk plaster, men lå såret også få luft. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 bra å høre, men det er ganske dypt, så la oss si det blir leget, så står jeg på snowboard og det blir mye belastning på tærne, og bang så åpnes det igjen. er ikke det sannsynlig? spør om disse ting da jeg aldri har hatt noe kutt på under føtta mine før :S Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvis du er veldig redd for at såret ikke har grodd innen da så drar du til legen og syr. Selv hadde jeg aldri giddet det men, det går nok bra Lenke til kommentar
Gjest Guest_zellica_* Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det høres ut som du burde ha hatt en legesjekk på disse sårene. Men du bør iallefall rense svært godt. La det tørke, og så stripser du såret med enten strips som du kjøper på apoteket, eller du klipper til dine egne strips av plaster. Disse skal være tynne slik at såret henger godt sammen, men allikevel får luft. Jeg ville også investert i noen skumgummiputer til å ha under såret slik at det ikke får trykkbelastning. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ett stupebrett? De er sikkert skitne Rens såret godt Lenke til kommentar
mfb Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 her er bilde av tærne, ble litt vanskelig å få et klart bilde pga blits :S men men, det ene såret er ganske greit, kun 1 jeg bekymrer meg for, det største :S Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Ikke steng det inne med tett plaster, hvertfall. Da gror det mye saktere. Men klart, det blir jo vanskelig å unngå skitt når det er under stortærne. Men hvertfall når du er hjemme bør du ta av plaster og sokker og la det lufte seg. Endret 18. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Rene sår gror på et par-tre dager. Høyrefoten ser grei ut, men venstrefoten bør du rense godt. Det er allerede blitt gulaktig, noe som kan tyde på at det ikke er helt rent. Da vil det gro mye saktere. Lenke til kommentar
Gjest gjeste_gjest Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Smører du på litt zink salve gror det også litt raskere. Er vel noe som heter sårsalve om jeg ikke husker feil. Verdt å sjekke opp. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sår på føtter blir det nesten alltid betennelser å dritt dritt med.... Ingen plasterlapp (men kanskje tape på en sånn "stril kompress" så det ikke kommer sand og støv inni), minst mulig sko/støvler/tøffler/sokker og føttene i grønnsåpevann (2dl til 10l vann) hver kveld til det er grodd. Så skulle alt være vekk om en uke. Gjør det dritvondt og/eller åpenbart er alvorligere greier (lukter råttent kjøtt f.eks) drar du til legen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå