corsa91 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei Jeg går siste året på VGS. Går Almenn påbygg og har ikke noen ekstra fag. Har planer om å søke høyskole og har snitt på nesten 4,1. Suger drittmye i engelsk så jeg lurer på er det masse på engelsk eller? Hva bør jeg søke og hvor. Har alltid hatt interesese for Data, Nettverk, osv. Gikk på elektro før så jeg vet mer Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Du bør få deg kompetanse innen engelsk ja. Ettersom mye av det vi gjør står beskrevet i bøker som gjerne er på engelsk. Pluss innen de fleste IT bedrifter er det som regel krav om kompetanse innen språk, da helst Engelsk (og Norsk da..). Bortsett fra det er det stort sett fritt fra, HiB,UiB,UiO,HiO,HiST,NTNU ja, masse valg Men vil anbefale deg å prøve å lære deg mere engelsk ellers kan det fort bli vanskelig ettersom mye av termenologien er på engelsk. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Referanselitteraturen du bruker er som oftest på engelsk, samt ofte må du forholde deg til problemer der du rett og slett også må lese dokumentasjon på engelsk (google, manualsider, howtos, mailinglister etc). Det er sånn det er. Det finnes norske bøker innenfor mange emner, men den beste litteraturen er nesten alltid på engelsk. I tillegg kan du komme borti kurs/valgfag som går utelukkende på engelsk, spesielt hvis du går med tanker om å ta en mastergrad. Dog, har man kommet så langt har du hatt god tid på deg til å bli bedre i språket. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Referanselitteraturen du bruker er som oftest på engelsk, samt ofte må du forholde deg til problemer der du rett og slett også må lese dokumentasjon på engelsk (google, manualsider, howtos, mailinglister etc). Det er sånn det er. Det finnes norske bøker innenfor mange emner, men den beste litteraturen er nesten alltid på engelsk. I tillegg kan du komme borti kurs/valgfag som går utelukkende på engelsk, spesielt hvis du går med tanker om å ta en mastergrad. Dog, har man kommet så langt har du hatt god tid på deg til å bli bedre i språket. finnes det noen studier uten så store krav til engelsk Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Realfag innen Norsk, og gjerne andre type realfag Innen IT og igrunn de fleste fag er det krav om engelsk kunnskaper pga mye av faglitteraturen er på engelsk. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Realfag innen Norsk, og gjerne andre type realfag Innen IT og igrunn de fleste fag er det krav om engelsk kunnskaper pga mye av faglitteraturen er på engelsk. Hva med matte Er det dritt mye engelsk innen IT ? Jeg har 3er i engelsk ikke 2 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 All internasjonal kommunikasjon foregår jo på engelsk så det er så og si et reelt krav. Den beste og enkleste måten for deg å lære engelsk er å se TV-serier og filmer på engelsk uten tekst. Prøv også å lese nyheter og andre ting som interesserer deg på engelsk så skal du nok se at forståelsen din gradvis går opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå