Camlon Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) uhm - du er klar over at TS ikke er offeret - men vennen, sant? Det statsviter kommenterer er således TS sin fremstilling, ikke offeret. TS kan godt lyve om dette - er ikke noe vanskelig å skrive dette, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke er noe kritisk og sluker det rett ut? Jepp, les dette utdraget fra posten min Hvis saken derimot er tilfellet så burde du først og fremst konsentrert deg om å hjelpe offeret i stede for å kaste bort tiden på forumet man kan ikke hjelpe en person hele tiden Argumentet om at han kan godt lyve om det svarte jeg på i forrige post. Nei, det er ingen som sitter her og er 100% sikker på at det har skjedd, men jeg ser ingen grunn til at trådstarteren skulle lyve, og det er langt verre å ikke tro på en som har opplevet voldtekt enn det motsatte, altså du bør ha veldig gode grunner for å kunne hevde at dette er en løgn. Tviler også på at det er en løgn, fordi de færreste finner på historier og hvis man gjør det, er det i nærheten av sannheten. De fleste løgnene kommer fra festvoldtekt, men utenfor en bar? Endret 3. februar 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er ikke bare Oslo som sliter med driten for tiden, i Ålesund f.eks rår det nå en del frykt grunnet en innvandrer som går løs og er særdeles grov i sine overgrep, men dette kan man selvsagt ikke forvente kommer frem i dagbladet eller vg da det strider i mot det fantastiske paradiset på jord kalt multikultur, selv i lokalavisen må man lese mellom linjene for å skjønne at det dreier seg om en innvandrer. Jeg har ikke noe problem med å tro trådstarter, ikke noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg synes det er en fallitterklæring fra samfunnet dersom "antirasismen" nå har kommet så langt at man umiddelbart blir brennmerket løgner dersom man eksempelvis forteller om en voldtekt. Det er tydeligvis en vanlig taktikk fra disse folkene da, "nei, det er ikke sant, dere lyver!", jeg synes det blir lavmål. Nå er det dessverre slik at dette er en faktisk hendelse. Dersom vi har kommet så langt at "det er greit" at innvandrere overfaller og voldtar, "fordi bare noen få gjør det", ja da synes jeg faktisk at noe er riv ruskende galt her. Disse folkene som har postet i denne tråden sjokkerer meg rett og slett, hvordan går det an å tenke slik???? Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Nei, det er ingen som sitter her og er 100% sikker på at det har skjedd, men jeg ser ingen grunn til at trådstarteren skulle lyve, og det er langt verre å ikke tro på en som har opplevet voldtekt enn det motsatte, altså du bør ha veldig gode grunner for å kunne hevde at dette er en løgn. Hva vet du om TS sine preferanser? Kjenner du h*n personlig? Jeg gjør ikke det, og så fremst det ikke foreligger noen bevis (legg merke til at jeg sier noen bevis og ikke grundige bevis) så har jeg ingen grunn til å tro på denne historien. Ønsker du å frata meg retten til å stille meg kritisk i forhold til andre sin troverdighet? Spesielt i forhold til totalt ukjente mennesker. Det går ikke fordi det er min individuelle rett som ikke lar seg bli fratatt. Tviler også på at det er en løgn, fordi de færreste finner på historier og hvis man gjør det, er det i nærheten av sannheten. De fleste løgnene kommer fra festvoldtekt, men utenfor en bar? Du har full rett til å tvile, og jeg skal på ingen måte senke på ditt nivå ved å kritisere din rett til å tvile. At de færreste finner på historier er en påstand uten belegg, fordi den er avhengig av subjektive opplevelser i forhold til andre mennesker. Jeg har opplevd at de fleste finner på historier i tilfeller der selve løgnen ikke får noen konsekvenser, og der de kan sitte bak om en PC skjerm godt beskyttet med anonymiteten. At trådstarter drar opp tema nå skjønner jeg godt, man kan ikke hjelpe en person hele tiden og det er nå man har sterke følelser for tema. Jeg støtter ikke dette på ingen måte. Ønsker man i en slik situasjon å bearbeide det som har skjedd, så velger man å prate med mennesker man stoler på, dvs. mennesker man kjenner godt. Isteden foreslår du at mennesker som er blitt utsatt for slike alvorlige saker skal brette ut om dette til totalt ukjente mennesker. Med tanke på at det finnes mange rare aktører på nette så kan man i slike tilfeller havne i å følge dårlige råd og ende i en enda vanskeligere situasjon. Det jeg synes er interesant er at du aldri kan innrømme at innvandring skaper noen problemer. Jeg har uttalige mange ganger presisert at innvadring har med seg også negative konsekvenser, men at du har valgt å ignorere dette er ikke min feil. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har sagt på dette forumet at kun de som oppfyller internasjonale krav om opphold skal få bli i landet, mens de som ikke gjør det skal returneres fortast mulig. Dette fordi jeg ikke ønsker en svekking av asylinstituttet. At enkelte innvandrere gjør gale ting er en sannhet som ingen kan springe i fra, men at de gjør dette bare fordi de er innvandrere, er noe som jeg aldri kommer til å gå med på. For meg er de mennesker på lik linje med etniske nordmenn, og mennesker gjør feil. Dermed skal de innvandrere som begår kriminelle handlinger straffes på lik linje med etniske nordmenn innenfor rammene av rettspraksisen som er verd et demokratisk styresett. Men en generalisering av alle innvandrere som kriminelle får du meg ikke med på, fordi statistikken viser klart og tydelig at en stor majoritet av dem har aldri begått en kriminell handling (tallet er faktisk 965 av 1000 av de med innvadrer bakgrunn som aldri har begått en kriminell handling). Innvandring er ikke vindundermedisin på alle problemene våres og som alle temaer behøver en diskusjon. Jeg har aldri påstått noe annet. Hvis du virkelig er for innvandring og har gode argumenter for det, burde du si at det var trist å høre om dette, men du mener at innvandringen i Norge gir flere positive effekter enn negative som flere overfallsvoldekter. Jeg presiserte opp til flere ganger til TS at hvis h*n en dag klarer å bevise at dette er en sann historie så skal jeg være den første som skal støtte h*n og vise medmenneske. Jeg også presiserte at dette er trist hvis det er tilfellet, men frem til jeg vet at dette er en realitet har jeg ingen behov å være en støttespiller. Når du sitter her og nekter for alle mulige problemer som eksisterer med innvandring, og kritiserer til og med voldtektsoffere for å svartmale utlendinger blir du ikke tatt veldig seriøst. Du har en agenda i forhold til meg, og det er å spre ren løgn i forhold til mine preferanser. At jeg på dette forumet har sagt at det ikke eksisterer noen som helst problemer i forhold til innvadring er ren løgn. Det jeg gjør er å kritisere de som overproporsjonerer problemet, dvs. tegne et bildet som ikke stemmer med realiteten, og som generaliserer alle innvandrere som kriminelle. Og det er mange av de på dette forumet, du er en av dem. Jeg har ikke i denne tråden kritisert noen voldtektsoffer, fordi vi vet rett og slett ikke om det finnes noen voldtektsoffer i denne saken. Det faktumet at du ikke tar meg som seriøs er den minste bekymringen jeg har. Endret 4. februar 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Jøssenavn. Så mye bullshit i en eneste post, det er nesten utrolig at du får det til. Hvordan er det du liksom mener at jeg skal bevise at dette er sant? Jeg finner ikke ord for hvor urealistisk jeg synes ditt argument fremstår. Endret 3. februar 2010 av Ideal Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er ikke bare Oslo som sliter med driten for tiden, i Ålesund f.eks rår det nå en del frykt grunnet en innvandrer som går løs og er særdeles grov i sine overgrep, men dette kan man selvsagt ikke forvente kommer frem i dagbladet eller vg da det strider i mot det fantastiske paradiset på jord kalt multikultur, selv i lokalavisen må man lese mellom linjene for å skjønne at det dreier seg om en innvandrer. Jeg har ikke noe problem med å tro trådstarter, ikke noe i det hele tatt. Enkeltmennesker som begår forbrytelser skal straffes. Grupper av uskyldige mennesker skal få den behandlingen de fortjener. De fleste som lever i fattigdom utfører ikke kriminalitet, men det er forsatt et problem med kriminaliteten som kommer ifra fattige områder. Akkuratt som voldtektene som kommer fra innvandring også er et problem. Det bør også nevnes at det er store mørketall. Ja, voldtekter begått av innvandrerer er et problem. Det er også et problem med nordmenn som voldtar. Når man skal snakke om temaer som dette her, så er det viktige å komme til bunns i hva det er som gjør at akkurat disse mennene blir voldtektsmenn. Svaret kan ikke være "fordi de er innvandrere", for det finnes så ufattelig mange innvandrere som ikke voldtar. Det er forskjeller i tankegangen til noen, og det er det vi må jobbe med. Men å skjære alle mørkhudete under én kam og påstå at dette er et bevis på at det multikulturelle samfunnet ikke fungerer, er bare fullstendig feilslått argumentasjon. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 heh, hva om en gruppe mennesker er mere tilbøyelig for visse former for kriminalitet enn andre og at all statistikk peker i den retning, skal vi da fortsatt ignorere fakta og kjøre på i samme stil med samme innvandringspolitikk som vi har i dag? og drite i den etniske befolkningen fordi at vi skal "straffe enkeltmennesker" jeg sa forresten en fordi at jeg antar at det kun er snakk om en, det kan være flere og det er ikke den eneste negative hendelsen knyttet opp mot innvandring, det kan jeg garantere deg. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hvordan er det du liksom mener at jeg skal bevise at dette er sant? Det kan du ikke, noe som jeg har påpekt flere ganger tidligere, det er nettopp dette som gjør tråden meningsløs. Endret 3. februar 2010 av statsviter Lenke til kommentar
frevild Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 statsviter, du skriver meget gode innlegg, men du vet vel at mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Dette regner jeg med er spekulativ ryktespredning uten bakgrunn i virkeligheten. Noe som desverre allerede florerer på dette forumet. Trådstarter virker fullstendig useriøs. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg synes dere er patetiske. De som genuint betviler sannhetsgehalt kan sende meg en PM, så kan de være så frekke å ringe jenta og spørre om hun har opplevt noe fælt i det siste. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du ble ikke noe mere seriøs nå. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Da er dessverre den eneste konklusjonen jeg kan komme til at det er umulig å diskutere med slike folk som dere, da dere bare avfeier alt som usant. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Onsdagsnatta. Utenfor et utested. I Oslo.Og det var en utlending. Som bokstavelig talt bare kasta seg over henne, tvang henne i bakken, og voldtok henne. Han tok henne rett foran utestedet? Foran alle sammen? Selv om klokken var 5 på natten kan han ikke ha klart noe slikt uten at noen så det. Jeg tror bare hun var veldig full, ble med en fyr hjem angrett fant på no slikt. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) interessant hvordan alle sammen skal unnskylde/bortforklare at dette er et innvandrerproblem, synes det er fascinerende hvordan man har greid å avle frem en dum standardborger her til lands, en borger som kun mener "det korrekte" i forhold til makteliten. å vel, deres tid kommer. Vet forresten at en høyt profilert norsk politiker fikk datteren sin beriket for en tid tilbake, du hører selvsagt ikke om dette i norsk presse da samme folkene har total kontroll over den, jeg skal medgi at jeg føler skadefryd over dette, for det er faen meg på tide at disse virkelighetsfjerne idiotene av noen parasitter får føle den virkelighet de har vært med på å skape samt snakke så jævlig varmt om. tåper. Endret 6. februar 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det er egentlig ikke en tråd om innvandring, dem har vi nok av. Det er en tråd om voldtekt. At visse debattanter da nekter å ta til seg objektive fakta om voldtekt er litt rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå