Ebeneser Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 En "etnisk nordmann" ? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja, disse magiske, hvite skapningene som på en eller annen måte har enerett på det geografiske området navngitt Norge. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 ..ikke la hennes forferdelige opplevelse bli...en samfunnsdiskusjon. Hvorfor? Hvorfor skal jeg ikke fortelle om dette? Passer det ikke din forestilling av hvordan ting er? Lenke til kommentar
boob Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dersom jeg hadde laget en tråd der jeg fortalte at ei jente jeg kjente ble voldtatt av en "etnisk nordmann" som stemmer vigrid, hadde dette ført til at folk hadde begynt å klage over manglende mengde multikultur? Individuelle saker har sjelden noen relevans i en diskusjon om en hel gruppe inbyggere i Norge. Individuelle saker skal forøvrig heller ikke være nok til å forme en bevegelse mot utesperringen av en gruppe på flere millioner individer. Det er trist dette har skjedd en av dine (slik jeg har forstått det) nærmeste, men ikke la hennes forferdelige opplevelse bli din fortelling i en samfunnsdiskusjon. Hadde det bare vært et enkelttilfelle. 10/10 overfallsvoldtekter i Oslo er utført av utlendingerhmmm? Voldtektsbølgen i Bergen?? Multikultur er et feilslått prosjekt, få opp øynene. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jada. Så har vi fått kjenne dette på kroppen.Min venninne fortalte akkurat at hun hadde blitt voldtatt. Onsdagsnatta. Utenfor et utested. I Oslo. Og det var en utlending. Det er dessverre ikke overraskende at det var en utlending. Håper hun får den hjelpen hun trenger til å komme videre i livet sitt, samt at gjerningsmannen blir tatt. Nuvel. Det som er mest "overraskende" er vel strengt tatt at hun ble voldtatt utenfor noe som helst. De fleste voldtekter skjer tross alt hjemme hos folk som offeret kjenner/stoler på. Og der er vi nordmenn sterkt representert. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/03/502407.html http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=562076 http://www.bt.no/nyheter/innenriks/faktasj...%3B-921738.html http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/29/504889.html • I ca. 80 prosent av sakene var gjerningsmannen av norsk etnisitet. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hva med noe annet enn taboloidene? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Innvandringen er en eneste stor utgiftspost for det norske folket og den største tragedien er all den menneskelige lidelse den etniske befolkningen må lide under, selvsagt ønsker disse satanistiske forræderne av noen parasitter som styrer dette landet å dekke over sine forbrytelser ved å hevde at Ola og Kari er minst like ille om ikke verre, hvilket er en løgn for å legitimere den åpenbart feilaktige retningen landet har tatt og legitimere en fortsatt kurs mot helvete. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hva med noe annet enn taboloidene? Begynner å bli litt lei av deg, hva med å faktisk delta i debatten på en ordentlig måte? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 The man who reads nothing at all is better educated than the man who reads nothing but newspapers. Thomas Jefferson 3rd president of US (1743 - 1826) Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hvis offeret selv fikk bestemme, hva skulle straffen vært? Ser du siterer TJ. Er du liberalist? Er jo et fantastisk sitat! Å ikke vite noe er bedre enn å sitte på vranglære. I dag er det faktisk slik at aper vet mer om økonomi enn de fleste økonomer. Aper vet nemlig ingenting om økonomi, mens økonomer flest har negativ kunnskap om disiplinen. Endret 3. februar 2010 av Marxisten Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du mener at vi skal kjøpe det du sier her uten noen som helst form for kildekritisk tilnærming? For alt jeg vet kan målet med en slik tråd være dine subjektive preferanser om å svartmale utlendinger, dvs. ren propaganda. Hvis saken derimot er tilfellet så burde du først og fremst konsentrert deg om å hjelpe offeret i stede for å kaste bort tiden på forumet, fordi det er veldig begrenset hva vi her på forumet kan hjelpe med i slike situasjoner. Det finnes et system av organisasjoner som hjelper mennesker i slike situasjoner, sammen med politiet og rettsvesenet som skal ta seg av etterforskingen og eventuelle straffer i forhold til overgriperen. I stede bruker du saken, hvis saken har i det hele tatt er et tilfellet, til politiske formål og utsetter offeret for enda større påkjenning ved å antyde sensitive opplysninger. Diskursen ang dette kunne du ha tatt i etterkant at offeret hadde fått hjelp og kommet seg over den verste perioden. Nei, det er ingen som sitter her og er 100% sikker på at det har skjedd, men jeg ser ingen grunn til at trådstarteren skulle lyve, og det er langt verre å ikke tro på en som har opplevet voldtekt enn det motsatte, altså du bør ha veldig gode grunner for å kunne hevde at dette er en løgn. Tviler også på at det er en løgn, fordi de færreste finner på historier og hvis man gjør det, er det i nærheten av sannheten. De fleste løgnene kommer fra festvoldtekt, men utenfor en bar? At trådstarter drar opp tema nå skjønner jeg godt, man kan ikke hjelpe en person hele tiden og det er nå man har sterke følelser for tema. Det jeg synes er interesant er at du aldri kan innrømme at innvandring skaper noen problemer. Innvandring er ikke vindundermedisin på alle problemene våres og som alle temaer behøver en diskusjon. Innvandre er klart overrepresentert i overfalsvoldtekt, det er et problem med innvandring. Hvis du virkelig er for innvandring og har gode argumenter for det, burde du si at det var trist å høre om dette, men du mener at innvandringen i Norge gir flere positive effekter enn negative som flere overfallsvoldekter. Når du sitter her og nekter for alle mulige problemer som eksisterer med innvandring, og kritiserer til og med voldtektsoffere for å svartmale utlendinger blir du ikke tatt veldig seriøst. Da virker det heller som om du støtter innvandring, fordi du ønsker å støtte innvandring og ikke fordi du har gode argumenter for det. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Mer interessant enn hvor mange av voldtektene som er begått av innvandrere, er statistikk over hvor mange av innvandrere som har voldtatt. Problemene til en liten del av gruppen skal ikke gå utover resten, bare fordi de kommer fra samme land. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Problemene til en liten del av gruppen skal ikke gå utover resten, bare fordi de kommer fra samme land. Hvis flertallet bestemmer det så Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Siden denne tråden har med landets feilslåtte og ulovlige innvandringspolitikk å gjøre så føler jeg meg berettiget til å spørre om noen vet hva som skjedde med etterforskingen i den saken hvor denne "enslige mindreårige asylsøkeren" ble henrettet? noen som har noe juicy info? Var det forresten noen som så bildet av Mette Marit på aketur med enslig mindreårige asylsøkere? var det ikke vakkert? jeg ble rørt. De gode nyhetene er at IMDI jobber på spreng med å få trykt inn så mange som mulig i alle landets kriker og kroker. 2010 blir et bra år for Norge. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Mer interessant enn hvor mange av voldtektene som er begått av innvandrere, er statistikk over hvor mange av innvandrere som har voldtatt. Problemene til en liten del av gruppen skal ikke gå utover resten, bare fordi de kommer fra samme land. De fleste som lever i fattigdom utfører ikke kriminalitet, men det er forsatt et problem med kriminaliteten som kommer ifra fattige områder. Akkuratt som voldtektene som kommer fra innvandring også er et problem. Det bør også nevnes at det er store mørketall. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du mener at vi skal kjøpe det du sier her uten noen som helst form for kildekritisk tilnærming? For alt jeg vet kan målet med en slik tråd være dine subjektive preferanser om å svartmale utlendinger, dvs. ren propaganda. Hvis saken derimot er tilfellet så burde du først og fremst konsentrert deg om å hjelpe offeret i stede for å kaste bort tiden på forumet, fordi det er veldig begrenset hva vi her på forumet kan hjelpe med i slike situasjoner. Det finnes et system av organisasjoner som hjelper mennesker i slike situasjoner, sammen med politiet og rettsvesenet som skal ta seg av etterforskingen og eventuelle straffer i forhold til overgriperen. I stede bruker du saken, hvis saken har i det hele tatt er et tilfellet, til politiske formål og utsetter offeret for enda større påkjenning ved å antyde sensitive opplysninger. Diskursen ang dette kunne du ha tatt i etterkant at offeret hadde fått hjelp og kommet seg over den verste perioden. Nei, det er ingen som sitter her og er 100% sikker på at det har skjedd, men jeg ser ingen grunn til at trådstarteren skulle lyve, og det er langt verre å ikke tro på en som har opplevet voldtekt enn det motsatte, altså du bør ha veldig gode grunner for å kunne hevde at dette er en løgn. Tviler også på at det er en løgn, fordi de færreste finner på historier og hvis man gjør det, er det i nærheten av sannheten. De fleste løgnene kommer fra festvoldtekt, men utenfor en bar? At trådstarter drar opp tema nå skjønner jeg godt, man kan ikke hjelpe en person hele tiden og det er nå man har sterke følelser for tema. Det jeg synes er interesant er at du aldri kan innrømme at innvandring skaper noen problemer. Innvandring er ikke vindundermedisin på alle problemene våres og som alle temaer behøver en diskusjon. Innvandre er klart overrepresentert i overfalsvoldtekt, det er et problem med innvandring. Hvis du virkelig er for innvandring og har gode argumenter for det, burde du si at det var trist å høre om dette, men du mener at innvandringen i Norge gir flere positive effekter enn negative som flere overfallsvoldekter. Når du sitter her og nekter for alle mulige problemer som eksisterer med innvandring, og kritiserer til og med voldtektsoffere for å svartmale utlendinger blir du ikke tatt veldig seriøst. Da virker det heller som om du støtter innvandring, fordi du ønsker å støtte innvandring og ikke fordi du har gode argumenter for det. uhm - du er klar over at TS ikke er offeret - men vennen, sant? Det statsviter kommenterer er således TS sin fremstilling, ikke offeret. TS kan godt lyve om dette - er ikke noe vanskelig å skrive dette, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke er noe kritisk og sluker det rett ut? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Mer interessant enn hvor mange av voldtektene som er begått av innvandrere, er statistikk over hvor mange av innvandrere som har voldtatt. Problemene til en liten del av gruppen skal ikke gå utover resten, bare fordi de kommer fra samme land. De fleste som lever i fattigdom utfører ikke kriminalitet, men det er forsatt et problem med kriminaliteten som kommer ifra fattige områder. Akkuratt som voldtektene som kommer fra innvandring også er et problem. Det bør også nevnes at det er store mørketall. De eneste mørketall som er tillat i norsk press er de som omhandler nordmenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå