Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål angående graviditet og fruktbarhet

DMN

Anbefalte innlegg

Dama og jeg hadde sex første dagen hun hadde mensen/begynte å få mensen, det var nesten ikke noe blod.

Jeg trodde da at dette var den sikreste perioden å ha sex på, i forhold til graviditet, men ifølge dama mi så var visst dette da hun skulle være mest fruktbar. Dagene som kom så fikk hun mensen, men med tanke på at vi hadde null beskyttelse så er jeg fremdeles urolig.

Er det sant at det er da hun skal være mest fruktbar?

Kan hun være gravid?

Hva er isåfall sjansene?

Endret av DMN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_jente_*

Jenter er mest fruktbare mellom den 12. og 16. dagen i syklusen. Syklusen begynner den dagen jenta får mensen. Sæd kan overleve inne i jenta i opptil 5 dager.

Hun fikk mensen samme dag som dere hadde ubeskyttet sex; you do the math..

Lenke til kommentar

For å gjøre det veldig enkelt:

Dag 1 er her første dag med mens.

Dag 1: mens

Dag 14: eggløsning

Dag 28: mens

Ikke alle har punktlig og regelmessig mens og eggløsning, men de fleste har en 28 dagers syklus, dvs at mens og eggløsning skjer med 14 dagers mellomrom. Med tanke på at sæd kan overleve noen dager i sjeden, kan man være fruktbar et par dager før og noen dager etter eggløsning.

Teknisk sett er den mest sikre perioden de dagene en jente har mensen, fordi egget da er på vei ut med blodoppsamlingen fra livmoren. Men det skal også nevnes at det ikke er noe som heter sikker periode. Alt kan skje. Finnes damer som har blitt befruktet på nytt etter at de har blitt gravid, slik at de får "tvillinger" som ikke er tvillinger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...